Také k nám přijela parní mašinka a měla vagónky.
Všechny fotky jsou klikací
Velký bejček k nám vedl vlak tendrem dopředu. To aby soupravu objel a do Poličky už kouřil komínem dopředu.
Po příjezdu vypukla velká sláva a
koho by zajímalo že vedle stojí railjet.
však se na to honorace taky namódila a
ohodil se i starosta.
Zvědavosti podlehnul i prostý lid.
Kontrola nad podřízenými musí být, i když se jedná o slávu.
Slečna průvodčí se moc fotit nechtěla, ale když jsem ji řekl, že rozhodně neni nějaká tuctová dvojka, dala si říct.
Úsměvy vládly od rána....ten borec se mi tam nehodil, tak jsem ho aspoň učísnul.
Základním požadavkem pro parní mašinu je, aby pořádně čudila, jinak to neni ono.
Že si z toho někdo vezme příklad je pouze jeho osobní věc.
Vagony se naplnily, především dětmi a tatínky a mohlo se vyrazit. Zpráva z trati. Vlak vyjíždí ze zářezu pod vendolským kopcem,
jede krajinou,
blíží se do zastávky Pomezi...foto Lubomír Jílek
...Toto je spíše instruktážní fotka...zatáčkám se na dráze říká oblouk. Foto Lubomír Jílek
Mašina je zmapovaná, mrknu na vagóny, kterým se říkalo dřeváky. Někteří si bohužel pamatují. Třeba já. Tohle je ulička v kupé oddělení,
tohle kupé
a tohle zabezpečovací systém hlavních dveří. Kdo neznal obsluhu...nenastoupil, případně nevystoupil...to je horší.
Byla to fajn doba, papaláši si veřejně chlastali a ještě k tomu obřadně.
Veškerou dopravu řídil ze svého místa výpravčí, který nechtěl být jmenován a přepokládalo se, že oproti nadřízenému nelil. Dnes už je doprava na počítače.
Lokomotiv bylo přistaveno víc, třeba dáma v zeleném
a taky Kačena. Jak dvěstěčtyřicítce říkalo pro houpavou jízdu.
Nakrucoval se i Sergej, ale z důvodů krátké vzdálenosti od objektivu byl nevyfotitelný. Tak jsem si ho půjčil z Lužné u Rakovníka.
Vizitka už je ale z místa.
A nebo se soupravy přistavily tak nějak samy, když se v provozu sešly.
Ústředním tématem byly vlaky, ale mezi nádražím a náměstím, kde probíhal další program, pendloval autobus. Samostatná fotoreportáž o městě SVITAVY
Zde bych upozornil na mávající ukazatele změny směru jízdy. Taky si pamatuju, co se dá dělat.
Program na náměstí byl bohatý. I sem se dostavila honorace. Tuto dámu s boa jsem skoro zakachličkoval.
Jako další doprovodný program vystoupili na faře kovbojové a kovbojky. Nad tím měla od začátku patronát inštance nejvyšší,
ale mohla být spokojena.
Po úsměvech
došlo i na autogramiádu.
Celkem logicky byla na dvoře fary výstava vojenská techniky. Zvláštností této Jawy je, že byla vyrobena pro švédskou armádu. Sněhu tam mají dost.
Koordinace celé akce byla nutná, na závěr bylo na tahu
náměstí. Také zde probíhal bohatý program, i když sem koleje nevedou.
posezení u hudby bylo příjemné, zrovna tak ceny. No uznejte, káva s rumem za šest pětek, to jde.
Malé děti neumí číst ani se rychle orientovat. Od toho jsou rodiče, aby jim ukázali správnou cestu a
co si je třeba vrýt do paměti.
Podařené akce se mají opakovat. Tak příští rok nashledanou.
VELKÁ LOKOMOTIVNÍ FOTOREPORTÁŽ
Související fotoreportáž SPANILÁ JÍZDA MOTOREK LÁZNĚ DUCHA
Jaromír Šiša
Jsem důchodce a nemám věčně na nic čas.
V různých obměnách často slýchané a na první pohled nelogická hláška, má velice jednoduché vysvětlení. Důchodci totiž zahodili
Jaromír Šiša
O tom, jak jsem s foťákem kroužil kolem komína,
což znamenalo nastavit na kružítku 50 km, zabodnout doprostřed kuchyně, ohraničit prostor, nasednout a vyrazit. I když demarkační čáru jsem občas malinko i přejel. Výprava je inspirována dobou, kdy
Jaromír Šiša
Auto moto veteráni všude možně i jinde.
Třeba pod střechou velkých prostorných i malých útulných muzeí. Nebo na všech možných srazech, případně je potkáváme jen tak v prostoru. Pro svoji krásu a eleganci je obdivujeme a s úctou k těm, kteří jim vdechli nový život.
Jaromír Šiša
Hřebečské důlní stezky, parádní cyklo i pěšo výlet.
Sjezdy jsou příjemné, kopce kořením cyklistiky, tak to vezmeme nahoru dolu a místama se u zajímavostí i zastavíme. To vše přísně po vyznačených trasách, ať nikam nezahučíme, oblast je totiž prošpikována štolami. Původně se zde
Jaromír Šiša
Přemysl Otakar I. a Zlatá bula sicilská, to k sobě ladí.
Přemysl Otakar I. je možná trochu zapomínaný Přemyslovec, byť jeho úsilím se narodila jedna z nejdůležitějších listin pro vývoj české státnosti. V roce 1158 byl na českého krále korunován Vladislav II. I když pouze
Další články autora |
Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl
Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...
Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici
Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...
Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování
Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...
Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci
Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...
Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce
Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...
Podvodník prodával falešné vstupenky na koncerty i sport, naletělo mu 500 lidí
Falešné vstupenky na kulturní a sportovní akce nabízel na internetu muž z Uherskohradišťska, který...
V kontejneru vzplála stará elektrobaterie, patrně kvůli technické závadě
Zřejmě závada na staré elektrobaterii způsobila páteční požár kontejneru na skladování...
NATO by Rusy porazilo, Putin má jedinou naději, řekl polský ministr zahraničí
Rusko by se mělo bát Severoatlantické aliance, protože ho v případě střetu s ní čeká „nevyhnutelná...
Emisní povolenky, jak jsou nastaveny, zadupou náš průmysl do země, řekl Bžoch
Tématu Green Dealu a jeho možné revize, se věnovali kandidáti pro volby do Evropského parlamentu v...
- Počet článků 551
- Celková karma 38,51
- Průměrná čtenost 3802x