Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Pěkná reportáž. Trasu z Ústí nad Orlicí přes Letohrad, Lichkov, Dolní Lipku a Králíky nejde nemilovat.

0 0
možnosti
Foto

Měli jsme ji v údržbě po Lichkov, znám tam každý pražec

0 0
možnosti
DP

Dekuju za pro mne moc nostalgicky clanek se zajimavymi fotkami. Drevaky sem se najezdil hodne, jeste dnes si rad vzpominam na vecerni a nocni "hru" jisker parních lokomotiv. Ovšem parní lokomotivy pro mne skoncily v polovine sedesatych let (pri prilezitosti presunu mimo rodnou vlast a tam už pára skomírala) pak sem 2x jel vyletnim vlakem tazenym parni lokomotivou, jednou v Rakousku skoro před 30 lety a pred 12 lety taky vyletnakem tazenym parni lokomotivou z 90 let 19 stoleti! (uzkorozchodka v Darjeeling-u). Pro mne parni lokomotivy mely "osobnost", která mi u moderních lokomotiv schazi. Jinak vlakem cestuju velmi rad a s velkou davkou nostalgie si zavzpominam na cestovani polubenskou ozubnicovou drahou v polovine padesatych let, kdy tam jeste "uradovala" dychavicna Floridsdorfka.

0 0
možnosti
Foto

jo pára je děsná romantika

1 0
možnosti
Foto

Krása, hned bych vyrazila na výlet.

0 0
možnosti
Foto

no jo, ale už je po něm

0 0
možnosti
Foto

Moc hezkej blog o krásných mašinkách

0 0
možnosti
Foto

a co teprve naživo, to je dají i cejtit.

1 0
možnosti
Foto

Dávno před léty jsme bydleli 200 metrů od trati z Prahy do Budějovic a měli vlaky před sebou jako na dlani. Bylo to trochu do kopce a nezapomenu na supící parní lokomotivy, jak jim to občas proklouzlo, ale s padesáti vagónovým vlakem si dokázaly ve dvou krásně poradit. Mělo to svoji nezaměnitelnou poezii

1 0
možnosti
Foto

no jé je, sílu měla a jakou

1 0
možnosti
JR

J37a98n 41R37á86ž

9. 10. 2023 11:20

Nádherně podaná nostalgie.

Kouzlo parních lokomotiv nemůže podle mne dostatečně vychutnat ten, kdo dobu jejich provozu osobně nezažil.

Když jsem jako mladý jezdil denně z Brna do Letovic a ve Skalici n.Svit. jsme čekali na připoj od Boskovic, vždy stála vedle nás lokomotiva čekajícího vlaku do Brna. Otevřel jsem okno, se zájmem pozoroval její mechanismy a obdivoval s jakou péči je mašinfýry opečována Dodnes mám uloženy v paměti různé sykavé zvuky, která vydávala unikající pára, klapání kompresoru i vůni mazadel. V tu chvíli mi ani nevadily tvrdé dřevěné lavice, na kterých jsme v vagonu seděli.

4 0
možnosti
Foto

romantice dřevěné lavice nevadí

0 0
možnosti
Foto

To je super blog. Připomnělo mi to cestování s maminkou k babičce do Moravské. Ty dřevěné lavice si pamatuju dobře i když jsem byla mládě. A také mi připomněl tchána, byl pomocný strojvedoucí. Díky Jaromíre.

2 0
možnosti
Foto

jo jo dřevák si dobře pamatujeme, dalo by se i říct...bohužel

1 0
možnosti
Foto

Pro šotouše to musí být pastva pro oči.

Vašek

1 0
možnosti
Foto

a co teprve na místě

0 0
možnosti
  • Počet článků 552
  • Celková karma 38,44
  • Průměrná čtenost 3795x
68 let, ve volných chvilkách pro vlastní potěšení cestující, fotící a píšící.

Seznam rubrik