Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MB

Maličkost ke Zlaté bule sicilské. Přemysl Otakar I. ji nebral nijak vážně, nikdy z ní veřejně necitoval, nepoužil ji při přípravě volby ani při intronizaci Václava I. Po celé 13. století byla spolehlivě zapomenuta; vynořuje se lehce při zmatcích na počátku 14. století, něco z ní použil Karel IV. Dále z historického povědomí opět mizí, dokonce není uvedena ani v Riegrově slovníku v 19. století. 

Píše o tom hezky Martin Wihoda. Tady je recenze:

http://dejinyasoucasnost.cz/archiv/2006/2/martin-wihoda-zlata-bula-sicilska/

1 0
možnosti
Foto

to nebudu popírat, ale popsaný význam měla.

0 0
možnosti
JR

J79a29r28a 15R64a96n78k

26. 8. 2015 4:19

Moc hezke cteniR^

1 0
možnosti
Foto

:-)tak dík, těší mě, že jste si početla:-)

0 0
možnosti
Foto

Nazdar konkurente!  :-) R^

1 0
možnosti
Foto

:-)ale že si konkurujeme hezky;-)

1 0
možnosti
Foto

Jaromíre,dějiny sice nejsou moje hoby,ale je to hezké čtení,zdravím...:-)R^:-(

jo a samozřejmě karma

2 0
možnosti
Foto

dík Zdeno...no snažil jswem se to napsat čtivě, právě proto, že dějiny nemá každý zrovna v oblibě:-)

0 0
možnosti
Foto

Jaromíre, díky za užitečné informace a osvěžení mé chabé paměti;-)R^

2 0
možnosti
Foto

:-)no když to trošku osvěžilo, účelů je splněn.:-)

0 0
možnosti
FF

Já vám řeknu, Jaromíre...to je furt něco...a přitom by stačilo podojit kravku a na podzim zaséct....;-)

2 0
možnosti
Foto

:-)to ovšem předpokládá pořídit si krávu.:-)

0 0
možnosti
JC

Zajímavá je etymologie jména Otakar. Jsou totiž dva výklady, oba velmi věrohodné.

První, jehož se přidržuje i Kronika Dalimilova, tvrdí, že jde o nově vzniklé jméno z latinského: Ottovi drahý (Otto carus).

Druhý výklad tvrdí, že jde o zkomoleninu východogermánského (gótsko-vandalského) jména Odoaker.

1 0
možnosti
Foto

díky za info, je to pro mě nová informace.:-)...to první se mi líbí víc:-)

0 0
možnosti
JZ

Pěkné připomenutí a zasloužená karma. :-)R^

3 0
možnosti
JK

Hezké.R^ Pokud máte rád autora Vlastimila Vondrušku, tak doporučuji Přemyslovskou epopej... velmi "lidsky" románově uchopená historie ve faktech i smyšlených příbězích.:-) Dějiny mám velmi rád, ale také mám problém se prokousat různými encyklopediemi a pamatovat si vztahy a souvislosti. Výše uvedený autor opravdu mistrně přibližuje české dějiny takovým "roztěkaným" čtenářům, jako jsem já. Už se těším na dlouhé zimní večery a Husitskou epopej.:-)

3 0
možnosti
Foto

:-)encyklopedie taky nemusím, pouze v případě když potřebuju zjistit nebo data a jména...a Vondrušku můžu.:-)

0 0
možnosti
  • Počet článků 550
  • Celková karma 38,00
  • Průměrná čtenost 3809x
68 let, ve volných chvilkách pro vlastní potěšení cestující, fotící a píšící.

Seznam rubrik