Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J93a69n58a 81S40i43g11m98u98n14d94o52v10a 5574822511622

měl by být obnoven trest smrti , oni politici by to posuzovali jinak když by šlo o jejich blízké

0/0
19.9.2014 15:00
Foto

J62a44r95o59m32í14r 94Š37i22š96a 3830253241307

a co se důkazů týče....obecně řečeno....nedávno jsem četl, jak těžko si klestily otisky prstů cestu jako důkazní materiál...dnes je nezpochybnitelný, přidalo se DNA,...třeba zjištěné ze spermatu...pachové stopy...když se vše spojí s podezřelým, který navíc nemůže prokázat alibi... nehledě na to, že pod důkazy se nekonec přizná, ale i když to nedělá,co lze na tom zpochybnit?

+1/−1
11.9.2014 19:36

M39a37r59t76i97n 77I55r85e87i53n 5460642330222

Trest smrti v případě vraždy (v případě vraždy dítěte bezpodmínečně) a klidně i v případě ublížení na zdraví s následkem smrti.

Současné postupy a vyšetřovací metody vylučují možnost, že by byl odsouzen nevinný.

0/−1
11.9.2014 16:13
Foto

V29l40a76d96i48m25í63r 86K93r68o70u64p63a 8537278451262

Vy naivo8-o

+1/0
11.9.2014 16:17
Foto

Z82d84e83n65ě24k 50M79a83t72u16š75k55a 7528226665806

nevylučují ani náhodou

0/0
11.9.2014 17:30

O82n18d81ř29e86j 76F97i65l52i43p89c15z43y24k 8124683518361

Já jsem proti trestu smrti. Po vraha dětí ale trojka a 30 spoluvězňů na cele.

Žádná samotka na Mírově.

+2/0
11.9.2014 15:05
Foto

J62a79r48o55m14í88r 95Š23i74š18a 3870403501557

takže jsi pro skrytý trest smrti.

+2/0
11.9.2014 15:09
Foto

V14á82c80l44a45v 25C39h16u85c28h23m80a 6595741498586

http://www.reflex.cz/clanek/zpravy/56146/ukazuje-se-ze-mozna-az-ctyri-procenta-odsouzenych-k-smrti-v-usa-jsou-nevinni-lide.html

+2/0
11.9.2014 14:58

O13n17d13ř26e58j 85F42i36l13i91p33c73z11y89k 8774213918441

No a proč se tomu směješ Václave ?:-P

0/0
11.9.2014 15:02
Foto

V10á59c42l67a32v 36C96h56u93c30h42m33a 6395311728256

:-)

0/0
11.9.2014 15:04
Foto

F14r79a37n34t95i28š50e53k 40K52š91í65r 2149946495

Myslím si, že výše trestu by měla záležet na vůli poškozeného, nebo pozůstalých.  Základem trestu je, aby poškozená strana získala pocit spravedlnosti.

+1/0
11.9.2014 14:29
Foto

V12l88a25d73i89m25í45r 83K76r28o12u91p21a 8937798611112

8-o

0/0
11.9.2014 14:51
Foto

J10a85r84o96m83í66r 47Š81i18š87a 3360783431417

to už je spíš anarche a nemohu souhlasit, výrok by byl v mnoha případech předem jasně daný i v případě neviného.

0/0
11.9.2014 14:56

J51a97r79d39a 44C24h57o82v98a67n94e59c 6161935353389

To je ovšem pomsta.

Rovnou se tedy může zrušit trestní zákon a stanovit, že zločinec bude vydán poškozenému nebo rodině poškozeného.

0/0
11.9.2014 15:52
Foto

F59r60a90n90t64i28š20e52k 28K31š76í90r 2809366195

Ne to je spravedlnost.  Násilník by se mohl například ze svého zločinu vykoupit.  Kdo jiný než poškozený má právo na satisfakci?   Společnost rozhodně ne.  Proto si lidé stvořili zákon jako kolektivní ochranu práv jednotlivců, jehož účelem je zločin potrestat a napravit křivdu poškozených.

0/−1
11.9.2014 16:40
Foto

V14á43c86l59a93v 41C63h45u47c53h26m85a 6275111338606

Představte si, že bude dopaden údajný vrah, soudní proces proběhne třeba podobně jako u Kájínka nebo toho, co se u něj po x letech zjistilo, že je nevinen. Co s tím pak? Rodina dostane odškodnění, že jsme jim zavraždili otce? A jak naložíme s těmi, co takto zavraždili? Soudci, státní zástupce, policisté? Budou nevinní?

U opakovaných činu se toto riziko přece jen velmi snižuje.

+2/0
11.9.2014 14:29

P53a56v79e38l 74B87ř52e75t33i87s37l21a22v 47R65e12i72c57h89l 4268291437413

Ono se ale většinou ve složitějších případech nepopravuje ihned

0/0
11.9.2014 14:32
Foto

J96a95r25o53m47í48r 42Š92i50š93a 3700333441117

znovu musím zopakovat, měl jsem ne mysli výhradně zcela prokázný zločin vraždy dítěte.

0/0
11.9.2014 14:33
Foto

Z97d44e26n90ě20k 36M16a14t51u32š98k86a 7238236685206

jediná jistota je, že nic není naprosto jisté

+1/0
11.9.2014 14:39
Foto

J40a19r24o81m42í58r 44Š14i37š90a 3930853271507

v tomto světle pak každý soud odsoudí s jistou dávkou nevinosti.

0/0
11.9.2014 15:16
Foto

V24á31c11l73a23v 73C35h18u17c34h91m53a 6915531598346

Co je to zcela prokázaný zločin? Byl Kájínek potrestán za zcela prokázaný zločin? Oficiálně ano. Spousta skutečností ale naznačuje, že skutečnost byla jiná. Jakkoliv s vámi souhlasím, v tom, že za prokázanou vraždu je trest smrti na místě, mám pochybnosti o té prokázanosti.

0/0
11.9.2014 14:40
Foto

J29a33r39o87m39í23r 29Š28i65š84a 3800853811447

nechcu to směšovat...Kájínek jasně, rozumím, ale teď vyšla zpráva, že motiv byl sexuální..v tom případě se dá předpokládat důkaz nad důkazy.

0/0
11.9.2014 17:51
Foto

V21á27c34l80a84v 64C22h48u54c46h79m31a 6125891898876

Právě že se dá pouze předpokládat. Já vám sice rozumím a v podstatě to cítím stejně, ale nevěřím v nezpochybnitelnost důkazů. Dá se s nimi manipulovat jako s čímkoliv jiným.

0/0
11.9.2014 18:54
Foto

J65a90r54o13m70í70r 56Š38i20š10a 3120823181377

manipulce v případě Kájínka, tomu bych rozumněl, ale proč a z jakých důvodů by se mělo manipulovat v těchto opovržení hodných případech?

0/0
11.9.2014 19:05
Foto

J92a49r36o71m23í73r 28Š21i67š94a 3210793781927

a co se důkazů týče....obecně řečeno....nedávno jsem četl, jak těžko si klestily otisky prstů cestu jako důkazní materiál...dnes je nezpochybnitelný, přidalo se DNA,...třeba zjištěné ze spermatu...pachové stopy...když se vše spojí s podezřelým, který navíc nemůže prokázat alibi... nehledě na to, že pod důkazy se nekonec přizná, ale i když to nedělá,co lze na tom zpochybnit? Kdo by měl v tomto případě zájem s důkazovou manipulací?

0/0
11.9.2014 19:38
Foto

V17á17c21l39a37v 76C28h89u41c78h73m50a 6705941708836

Třeba proto, že lidi jsou různí a někteří si i v takovýchto případech rádi usnadní práci. Rádi si vybudují kariéru na rychle uzavřeném případu.

+1/0
11.9.2014 20:02
Foto

J62a38r40o26m52í40r 94Š39i75š25a 3690543321587

...když tohle budu předpokládat, zláště u takového činu, nepotřebujeme policii ani soudy.

0/0
11.9.2014 20:14
Foto

V90á89c90l62a31v 12C88h71u54c41h19m13a 6185561978726

Ale pokud se nechci stát vrahem sám, pak musím předpokládat všelicos, co jej ze mně může udělat.

0/0
11.9.2014 22:53
Foto

V13á32c49l83a41v 81C49h61u49c76h22m80a 6625221168736

Nevím, první co mě napadlo, je proč u vraždy dítěte ano a třeba u vraždy otce pěti dětí ne? Trest smrti by měl být výjimečný a spíš bych si jej třeba představoval u opakovaných činů a to nejen vraždy.

0/0
11.9.2014 14:22
Foto

J66a81n 86P82r58a17ž73á67k 4938897839970

Občas si říkám, že středověké tresty nebyly v podobnývh případech tak úplně od věci.

+2/0
11.9.2014 13:51
Foto

J17a49r31o48m40í13r 22Š46i14š48a 3270183501387

ano v takových případech nás to občas napadne.

0/0
11.9.2014 14:56

R23o54m89a17n 19F42i34š45e45r 5365688246230

tak jste mnohem horší než nějaký úchylný vrah dětí, ten má alespoň nějaké pohnutky, vy hoši, máte jen mstu a ještě v jejím jméně chcete mučit. Jeden by se z vás poblil.

+2/0
11.9.2014 15:05
Foto

J94a58n 81P88r51a97ž50á54k 4988547729500

Takže co navrhujete? Nechat ho běhat a čekat, až ho potrestá pánbůh?

0/0
11.9.2014 15:28

R59o98m69a68n 28F63i78š42e29r 5935298766860

sbalit, zavřít, léčit

0/0
11.9.2014 15:36
Foto

J50a73n 71P14r94a78ž25á88k 4278867329590

Vy asi nemate dcery, ze?

0/0
11.9.2014 21:36
Foto

V75á19c98l83a23v 10C27h66u58c43h63m76a 6275711898816

Já dceru mám a kdyby se jí něco podobného stalo, tak i tehdy bych byl pro trest smrti jen v případě 100% jistoty o vině pachatele a tu bych měl jen kdybych jej já sám chytil při činu. A to bych opravdu žádný soud nepotřeboval.

0/0
11.9.2014 22:56

R92o10m39a15n 11F69i57š76e82r 5945588926340

mám dvě, a co to mění?

0/0
12.9.2014 8:28
Foto

J69a80r81o45m67í87r 68Š43i45š79a 3290593291317

tak pozor na monitor:-)

0/0
11.9.2014 15:29

R16o19m94a85n 33F88i43š95e26r 5575268576150

neboj, je to psaný na mobilu :)

0/0
11.9.2014 15:34
Foto

J61a31r11o28m50í33r 42Š88i61š80a 3400583821317

o to hůř:-)

0/0
11.9.2014 15:47
Foto

K48a57r29e20l 55B81o48h51á66č86e19k 1351147896734

našel bych i více činů, za co trest smrti...

+1/0
11.9.2014 13:38
Foto

J63a34r28o20m82í17r 21Š44i61š77a 3350863421537

možná, ale v případě dítěte je to pro mě jasné, to zopakuji i bez emocí z nedávného zločinu..

+1/0
11.9.2014 14:35
Foto

V37l64a36d49i67m94í48r 96K47r70o75u65p20a 8637238191242

Víte, já si myslím, že otázka zní , zda trest smrti za vraždu obecně ano, nebo ne. Momentálně máme asi většina z nás rozjitřené city, asi to chce trochu odstup - i když uznávám, že v takový den je to hodně těžké...

+2/0
11.9.2014 13:02
Foto

J28a52r24o96m56í21r 48Š98i24š36a 3230673411297

mám na mysli pouze a výhradně zločin na dítěti...žádný obecně.

+1/0
11.9.2014 13:13
Foto

V94l15a96d38i32m81í85r 46K94r35o66u86p57a 8447268961562

No právě, a já mám na mysli právě vraždy obecně.

0/0
11.9.2014 14:09
Foto

J30a51r63o16m43í27r 56Š80i52š87a 3490533681347

...o to lépe si porozumíme.

0/0
11.9.2014 14:32

R38o15m51a79n 59F22i35š89e36r 5375818576880

ciwe, ty jseš příbuznej nebo jsi ten strýček? Takový bláboly o rozjitřených citech a odstupu :))) To je hrozný.

0/0
11.9.2014 15:11

P39a69v63e13l 82B26ř78e91t25i76s22l60a87v 49R57e78i93c45h92l 4358101387803

Moc pěkně jste to pojal. Zase dostanu asi od diskutujících natlučeno, ale já bych byl pro trest smrti za každou vraždu. Nikdo nemá právo jiného zavraždit, a učíní li tak, tak se sám zříká možnosti být toho samého ušetřen.

+2/0
11.9.2014 12:58

B15e63d65ř83i31c39h 25M35a34r85j38a26n21k88o 6830667363887

Jenže to je trochu dvojsečná zbraň. Člověk může zabít z afektu či při rvačce. V tomto případě je již trestem pocit viny...A pak je otázka kvalifikace zda se jedná o vraždu či zabití, což se zdá zneužít...

Avšak u dítěte je to bez diskusí!!!

+2/0
11.9.2014 13:04

P42a22v38e38l 29B71ř71e76t21i42s91l88a31v 87R11e87i57c49h26l 4428561627103

Ano to máte pravdu, zneužitelné by to bylo za současného trestního zákoníku. Ale stačilo by ho přece upravit a specifikovat naplnění skutkové podstaty vraždy jako takové, já nevím, třeba příprava, samotné provedení, volba zbraně........

V dnešní době, kdy kriminalistika a s ní spjaté vědy pokročily na vysokou úroveň, by se to přece jen dalo dobře odlišovat. Zabije li někdo někoho v afektu, je to taky vražda, ale zde by třeba mohlo být uplatněno na základě vyšetřování ono pravidlo a trest by nemusel být nejvyšší možný. Já se trošku v tom prvním příspěvku nechal unést emocemi a nedoplnil jsem to o tyto podstané části mé myšlenky..Ale to zlo, které v člověku, který zavraždí malé dítě, je, se podle mě prostě nedá potrestat jinak než trestem smrti. Takový člověk a ať ho k tomu vedla třeba i deviace nebo demence, si prostě nezaslouží žít ani v kriminále..ale zase podotýkám, že to je jen můj laický názor..

0/0
11.9.2014 13:31

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz