Brno, defilé historických vozidel městské dopravy,

3. 09. 2019 7:35:59
aneb špica betelná lebeda na štatlu, vo tym žádná. Městská hromadná doprava slavila 150 let od založení. Hlavní atrakcí byla vozidla, která kdy po městě vozila domácí i lonťáky. Nebyla to však jediná akce ve městě konaná.

VŠECHNY FOTKY JSOU KLIKACÍ

V tento den nebylo třeba provádět průzkum, zda se na štatlu něco děje, všichni měli jasno a

article_photo

vzali na Svoboďák kolem hůlky a

article_photo

svatýho Jakuba na Lidickou. Na značkách zůstali jen Jošt Lucemburský a vydrátovaný tatíček Masaryk.

article_photo

I na Špilasu bylo pusto a prázdno. Samostatná fotoreportáž o štatlu zde.

article_photo

Bez zbytečných řečí snad jen uvedu, že před 150 lety zde vyjela první šalina, a tím byla v Brně zavedena nejstarší tramvajová přeprava v našich zemích. Po Pešti a Vídni jako třetím městě Rakouska-Uherska.To já jen aby si v Práglu nemysleli, že byli ve všem první.

article_photo

To se ještě jezdilo na bioseno.

article_photo

Pak se mezi lidi začala motat pára.

article_photo

poprvé vyjela roku 1884 na trati Krpole-Hlavní nádraží-Pisárky. Dodnes je to tuším trasa jedničky.

article_photoarticle_photo

Následovala elektrifikace. První šalina vyjela do ulic roku 1900. Tohle se Tepličákům bude dobře číst, úplně první tramvaje se objevily v ulicích Teplic už roku 1895 v Teplicích. Dál už nechám fotky plynout a nezatěžovat popisem. Jako divák označení stejně neznám.

article_photoarticle_photoarticle_photoarticle_photoarticle_photoarticle_photo

Setkání generací.

article_photo

Zavěšení do kožených madel zase není až zase taková historie.

article_photoarticle_photoarticle_photo

Tohle je Tatrovka

article_photo

a tohle už Škodovka.

article_photo

Dneska už dopravní prostředky nectí firemní barvy, protože jak jinak se dozvědět, kde vám třeba opraví oči.

article_photo

K elektrické trakci patří i trolejbusy, vesměs škodovky, vyrobené v Ostrově nad Ohří.

article_photo

Kolem jednoho z nich prošla výzvědná jednotka cizí velmoci.

article_photo

V roce 1954 byla zavedena mimoměstská trolejbusová doprava do Šlapanic.

article_photoarticle_photo

Další paráda jsou autobusy, které si i loňtáci pamatují z běžné autobusové dopravy.

article_photoarticle_photoarticle_photoarticle_photoarticle_photoarticle_photoarticle_photo

Setkání generací.

article_photo

Po městě nejezdí jen velkokapacitní čtyřikrát lomený šaliny,

article_photo

ale také mašrutky.

article_photo

Nebude od věci přidat k historii trochu současnosti v podobě technických vozidel.

article_photo

Ta nejspecielnější mohou jezdit po silnici i po kolejích.

article_photo

Každou dopravu musí někdo řídit a

article_photo

také musí mít svoje šefy a nadšefy, kteří většinou je slíznou smetanu a

article_photo

a k radosti řadových zaměstnanců odejdou neznámo kam, asi na slavnostní raut.

article_photo

Na slávu se přijeli podívat i v tomto sportovním speciálu,

article_photo

s tímto tatrováckým mazlem

article_photo

i s trabošem cestou do Alp na ledovec.

article_photo

Nezůstalo však jen o motorového pohonu. Po slavnostní trase projelo i několik desítek velocipedistů a velocipedek.

article_photoarticle_photoarticle_photoarticle_photoarticle_photoarticle_photo

Aby toho nebylo málo, po různu byl vidět také folklór. Zatím co na Svoboďáku se už tančilo

article_photoarticle_photo

u dominikánů se ještě připravovalo, aby nebyl kroj v ponoru.

article_photo

Ale co hlavně, k občerstvení nebylo daleko a hospoda byla báječně retro a dokonale do tématu akce zapadala.

article_photo

Vlastně i to pivo bylo stylový.

article_photo

Co naplat všechno jednou končí, i ta nejlepší akce, a tak se na závěr všichni spokojeně rozešli, případně rozjeli domů.

article_photo

PŘEDEŠLÁ FOTOREPORTÁŘ SMĚR BAJKAL, ZASTAVENÍ DRUHÉ, KAZAŇ

Autor: Jaromír Šiša | úterý 3.9.2019 7:35 | karma článku: 38.20 | přečteno: 3499x

Další články blogera

Jaromír Šiša

Transsibiřské putování k Bajkalu, zastavení třetí, Jekatěrinburg,

Město založil Petr Veliký a patřilo mezi první průmyslová centra Ruska. V roce 1918 tu bolševici zavraždili cara Mikuláše s celou rodinou. Následně město dobyli českoslovenští legionáři. Definitivně

19.9.2019 v 9:09 | Karma článku: 38.16 | Přečteno: 1032 | Diskuse

Jaromír Šiša

Putování k Bajkalu, zastavení druhé, Kazaň.

Město připojil k Rusku car Ivan Hrozný a průběžně byli Tataři obraceni na pravou víru. Aby jim to lépe šlo, všechny mešity byly zbořeny, což postupně vedlo až k velkému povstání. Dnes je Kazaň hlavním městem Tatarstánu, který

27.8.2019 v 10:17 | Karma článku: 39.96 | Přečteno: 1459 | Diskuse

Jaromír Šiša

Ze Svitav až k Bajkalu. Zastavení první, Moskva.

Výchozím bodem putování na ruském území je Moskva, hlavní město ruské federace s deseti miliony obyvatel. Nejvýznamnější stavbou je Kreml s deseti věžemi, plochou 28 hektarů a Leninem, ale neni to samozřejmě jediná památka.

15.8.2019 v 10:37 | Karma článku: 40.88 | Přečteno: 1794 | Diskuse

Další články z rubriky Fotoblogy

Marek Trizuljak

Vožralý hříbky

Není to třeba vášnivě prožívat, prostě hříbky teď rostou a je to radost. "O nás na Hané belo socho", a tak se na ně čekalo delší čas. Zato na horách, (namátkou Šumava, Jeseníky, Beskydy, atd.) byly o dost rychlejší.

20.9.2019 v 15:30 | Karma článku: 15.18 | Přečteno: 304 | Diskuse

Lucie Plicová

Jizerské hory na gravel bike "obrazem"

Jizerské hory jsou geomorfologickým celkem a nejsevernějším pohořím Česka. Pohoří bylo nazváno podle řeky Jizery, která pramení na svazích Smrku, což je nejvyšší hora české části hor.

20.9.2019 v 14:28 | Karma článku: 9.58 | Přečteno: 170 | Diskuse

Otakar Vagner

Sedí, sedí na střeše...

To se pořád píšou knihy a točí filmy o střechách Paříže, o střeše světa, v prodeji jsou puzzle Střechy Londýna 1000 dílků...

20.9.2019 v 9:00 | Karma článku: 5.91 | Přečteno: 151 | Diskuse

Jiřina Votavová

Ještě pár střípků z Madeiry

Po návratu z Madeiry jsem v červenci napsala už jeden blog. Dnes přidám ještě pár dalších letních střípků, které jsem tam vyfotila. V pondělí 23.9. v 9:50 hodin k nám dorazí podzim. A Madeira ale bude stále ostrov věčného jara.

19.9.2019 v 19:09 | Karma článku: 13.18 | Přečteno: 263 | Diskuse

Jaromír Šiša

Transsibiřské putování k Bajkalu, zastavení třetí, Jekatěrinburg,

Město založil Petr Veliký a patřilo mezi první průmyslová centra Ruska. V roce 1918 tu bolševici zavraždili cara Mikuláše s celou rodinou. Následně město dobyli českoslovenští legionáři. Definitivně

19.9.2019 v 9:09 | Karma článku: 38.16 | Přečteno: 1032 | Diskuse
Počet článků 423 Celková karma 39.18 Průměrná čtenost 3573

64 let, ve volných chvilkách pro vlastní potěšení cestující, fotící a píšící.

Najdete na iDNES.cz