Vrní, funí, machrujou a některé dokonce i zahulí, ale nikdo jim to nezazlívá.

25. 09. 2018 8:36:01
Nafotit Národní den železnice je pro vysloužilého nádražáka radostný úkol a stejně takové bylo i zjištění, že alespoň pro tento daly děti přednost mašinkám před mobily a k tomu si přivedly, tatínky, maminky...prostě celou famílii.

VŠECHNY OBRÁZKY JSOU KLIKACÍ.

Mohl bych začít hned zostra a přitom elegantně, ale

article_photo

vezmu to postupně. V Praze jsem bez místenky narychlo skočil do místenkového pendolína. Mířilo operativně do Českých Budějovic, kde se Národní den železnice konal.

article_photo

No co, vyhodit mě mohli až v Táboře, a tak bych maximálně dopadl jako Švejk.

article_photo

Ale v den slávy se menší prohřešky odpouštějí. Dojet šlo i railjetem,

article_photo

teda ve skutečné velikosti.

article_photo

Možná by to šlo i Leoškem, kterému nádražáci odborně říkají Paštikář, protože bývalý majitel Hamé koupil vláčky synovi na hraní, ale ten buď neměl zájem nebo trucoval.

article_photo

A nebo zábavná doprava fungovala i takhle, s Kafemlejnkem v čele.

article_photo

Pro zazobaný případně individuálně.

article_photo

Z Rakouska přivezla návštěvníky tato příměstská souprava,

article_photo

a vlak tažený Hrbounem. Nápis nekuřáci pro něj samozřejmě neplatí.

article_photo

Hlavní představitelé byli rozmístěni po depu, jako třeba Laminátka v novém ohozu. Název je příhodný, část karoserie je vyrobena z...čeho asi

article_photo

a nebo pojízdné školící středisko,

article_photo

ale to hlavní se odehrávalo na molu. Však už na něj byly některé aktérky nadržený,

article_photo

a některé si dokonce musely popojet ven zakouřit.

article_photo

A pak, všechny v plné kondici a kráse, naleštěné a zušlechtěné najely na molo. Motorový vůz, předchůdce Hurvínků, přezdívaný příhodně Věžák.

article_photo

Zmíněný Hurvínek neboli Hurvajz. Interiér měl dřevěný, stejně jako je Hurvínek.

article_photo

Do všech detailů, včetně mosazných klik, zrenovovaný Stříbrný šíp. Světový unikát, který dokazuje technickou vyspělost a um našich předků. Jednotka byla luxusní. Sedačky byly a jsou potaženy italskou kůží. Za komunistů byl stroj odstaven, jako buržoazní přežitek.

article_photoarticle_photo

Z osobní motorové dopravy byla v areálu k zastižení a prohlídnutí také Kačena. Mnohým z nás se vybaví její kolébavý styl jízdy.

article_photo

Čmelák, ale svůj název nemá od svého zvuku, ale podle označení ČME. Do SSSR jsme jich dodali v řádech tisíců. Každý týden byl součástí tzn. dárkového vlaku. Dodnes jezdí třeba v Albánii, kde jsem čmeldu osobně viděl v čele osobáku.

article_photoarticle_photo

Bardotka nebo Zamračená, podle čelní vizáže, byla pro tentokrát vysmátá.

article_photo

Karkule tahala lehčí nákladní vlaky, třeba šoupáky. Na regionkách byla vídána často.

article_photo

Brejlovec, název je zřejmý od podívání. Tahal osobní vlaky a rychlíky.

article_photo

Prototyp naši nejrychlejší motorové lokomotivy. Velký čelní reflektor ji dal název Kyklop

article_photo

Frontu na molo si trpělivě vystál i ruský bohatýr. Komu Sergej jezdil pod okny, ví svoje.

article_photo

Tak jdeme na ně. Na molo najíždí Tisícovka.

article_photo

Najitá někde na šrotišti a následně zrenovovaná. Prý to do dnešní podoby trvalo 25 let.

article_photo

Rakouská mašina u nás známá pod názvem Hrboun, podle své siluety.

article_photo

Všudybylka...jezdila všude.

article_photo

Na molo najíždí Ušatá...nad názvem neni třeba dlouho přemýšlet.

article_photoarticle_photo

Málem bych zapomněl...hvězda všech hvězd. Albatros aneb mohutná elegance.

article_photo

a respekt.

article_photo

Skaličáka jsem zastihnul ve chvíli, kdy byl vyvěšován ze soupravy,

article_photo

na což bedlivě dohlíželi strojvedoucí i topič.

article_photo

Papouška jsem stihnu jen tak tak, protože splynul s oblohou a ke své hrůze jsem ho navíc uříznul.

article_photo

No prostě furt se něco dělo. Osobní vlak nahoře vede Šlechtična a s nákladem se někde toulat Štokr.

article_photo

K vlakům také patří vozový park. Zákazník vyžaduje především pohodlí,

article_photo

dobré pérování,

article_photo

dostatek místa,

article_photo

plně automatizované otvírání dveří,

article_photo

kino pro děti a

article_photo

v případě poruchy v pohotovostním balíčku náhradní motor, aby zpoždění nebylo veliké.

article_photo

V neposlední řadě je důležitá i technika, v tomto případě na údržbu a opravy trakčního vedení. Co já se jen nalozil po stožárech a v drátech...hold jiná doba.

article_photo

Nesmím zapomenout na výpravčí.

article_photo

Pokud je jich na jednom místě poněkud víc, neni to vždy na škodu.

article_photo

Celá extrémně podařená akce se dá také vyjádřit jako přátelské setkání generací.

article_photo

Neplatilo sice okřídlené...nedotýkejte se vystavených exponátů a v některých případech to ani dodržet nešlo,

article_photo

ale byl to celodenní kvapík, kdy klidné vyhodnocení přišlo až večer na budějovickém náměstí při vodní kulise

article_photo

která mi připomněla, že pitný režim jsem poněkud zanedbal. Zbývá jen dodat...DÍKY VŠEM NADŠENCŮM.

article_photo

předešlá tématická fotoreportáž VETERÁNI NA ZELENÉ LOUCE

Autor: Jaromír Šiša | úterý 25.9.2018 8:36 | karma článku: 40.35 | přečteno: 6563x


Další články blogera

Jaromír Šiša

Albánie, Berat, město tisíce oken, památka UNESCO.

Žijí tu vedle sebe v míru katolíci a muslimové. Když kámošila komunistická Albánie pouze s Čínou, byla všechna náboženství zakázána. Zvláštností je, že pokud dnes mají muslimové potřebu modlit se v pracovní době, musí to nadělat.

16.10.2018 v 9:05 | Karma článku: 36.45 | Přečteno: 1188 | Diskuse

Jaromír Šiša

Jak nám mamba zelená málem otrávila volby.

V poslední době se ve světě událo několik katastrof, třeba Plzeň dostala v Římě pětku, ale stěžejním tématem bylo uprchnutí mamby zelené. Místní sdružení Za zelenou obec si dokonce dalo do volebního programu operativně bod, že

8.10.2018 v 8:13 | Karma článku: 36.88 | Přečteno: 1029 | Diskuse

Jaromír Šiša

O tom, jak jsem v Albánii navštívil hlavní město Tiranu.

Na začátku 20 století byla Tirana bezvýznamné sídlo s cca 20 000 obyvateli. Od roku 1920 hlavní město, prudce se rozvíjející za všech režimů. V současnosti má cca 800 000 obyvatel a potýká se především s těžkou ekologickou zátěží.

10.9.2018 v 9:11 | Karma článku: 39.75 | Přečteno: 1620 | Diskuse

Další články z rubriky Fotoblogy

Marek Trizuljak

Večer na Křížovém vrchu

Pomalu končí babí léto, zářivé dny, slunce a podzimní barvy. Zastavení v krajině, (nejenom na Křížovém vrchu)

23.10.2018 v 22:35 | Karma článku: 7.94 | Přečteno: 105 | Diskuse

Tomáš Čmuchálek

Dolomity 2018 - část 1.

V roce 2015 jsem poprvé navštívil Dolomity. Bylo to samozřejmě s fotokurzem od Michala Balady. A musím se přiznat, že mne tyto hory očarovaly.

23.10.2018 v 20:32 | Karma článku: 9.37 | Přečteno: 131 | Diskuse

Jan Pražák

Příběh kočky Shelly

Leckdo si možná řekne, proč se zabývat nějakou obyčejnou kočkou, když lidé jsou přece důležitější. A přitom i ony prožívají své mnohdy nelehké osudy plné utrpení a touhy. Touhy po lepším životě a po tom, aby je měl někdo rád.

22.10.2018 v 20:26 | Karma článku: 23.02 | Přečteno: 516 | Diskuse

Vítězslav Janáček

Pod věžemi Londýna (fotoblog)

Nahodilá cesta londýnskými šiškami a křivostěny. Procházka Londýnem zaměřená především na moderní skleněnou architekturu. Na kámen a cihlu se také dostane.

21.10.2018 v 11:48 | Karma článku: 15.63 | Přečteno: 291 | Diskuse

Veronika Foglová

Mé oblíbené snímky (2)

Na konci května jsem tu uveřejnila první díl "seriálu" Mé oblíbené snímky, s fotografiemi, které mám obzvlášť ráda. Nyní tu předkládám druhý díl.

20.10.2018 v 18:39 | Karma článku: 17.66 | Přečteno: 360 | Diskuse
Počet článků 393 Celková karma 38.75 Průměrná čtenost 3627

63 let, ve volných chvilkách pro vlastní potěšení cestující, fotící a píšící.





Najdete na iDNES.cz