Vrní, funí, machrujou a některé dokonce i zahulí, ale nikdo jim to nezazlívá.

25. 09. 2018 8:36:01
Nafotit Národní den železnice je pro vysloužilého nádražáka radostný úkol a stejně takové bylo i zjištění, že alespoň pro tento daly děti přednost mašinkám před mobily a k tomu si přivedly, tatínky, maminky...prostě celou famílii.

VŠECHNY OBRÁZKY JSOU KLIKACÍ.

Mohl bych začít hned zostra a přitom elegantně, ale

article_photo

vezmu to postupně. V Praze jsem bez místenky narychlo skočil do místenkového pendolína. Mířilo operativně do Českých Budějovic, kde se Národní den železnice konal.

article_photo

No co, vyhodit mě mohli až v Táboře, a tak bych maximálně dopadl jako Švejk.

article_photo

Ale v den slávy se menší prohřešky odpouštějí. Dojet šlo i railjetem,

article_photo

teda ve skutečné velikosti.

article_photo

Možná by to šlo i Leoškem, kterému nádražáci odborně říkají Paštikář, protože bývalý majitel Hamé koupil vláčky synovi na hraní, ale ten buď neměl zájem nebo trucoval.

article_photo

A nebo zábavná doprava fungovala i takhle, s Kafemlejnkem v čele.

article_photo

Pro zazobaný případně individuálně.

article_photo

Z Rakouska přivezla návštěvníky tato příměstská souprava,

article_photo

a vlak tažený Hrbounem. Nápis nekuřáci pro něj samozřejmě neplatí.

article_photo

Hlavní představitelé byli rozmístěni po depu, jako třeba Laminátka v novém ohozu. Název je příhodný, část karoserie je vyrobena z...čeho asi

article_photo

a nebo pojízdné školící středisko,

article_photo

ale to hlavní se odehrávalo na molu. Však už na něj byly některé aktérky nadržený,

article_photo

a některé si dokonce musely popojet ven zakouřit.

article_photo

A pak, všechny v plné kondici a kráse, naleštěné a zušlechtěné najely na molo. Motorový vůz, předchůdce Hurvínků, přezdívaný příhodně Věžák.

article_photo

Zmíněný Hurvínek neboli Hurvajz. Interiér měl dřevěný, stejně jako je Hurvínek.

article_photo

Do všech detailů, včetně mosazných klik, zrenovovaný Stříbrný šíp. Světový unikát, který dokazuje technickou vyspělost a um našich předků. Jednotka byla luxusní. Sedačky byly a jsou potaženy italskou kůží. Za komunistů byl stroj odstaven, jako buržoazní přežitek.

article_photoarticle_photo

Z osobní motorové dopravy byla v areálu k zastižení a prohlídnutí také Kačena. Mnohým z nás se vybaví její kolébavý styl jízdy.

article_photo

Čmelák, ale svůj název nemá od svého zvuku, ale podle označení ČME. Do SSSR jsme jich dodali v řádech tisíců. Každý týden byl součástí tzn. dárkového vlaku. Dodnes jezdí třeba v Albánii, kde jsem čmeldu osobně viděl v čele osobáku.

article_photoarticle_photo

Bardotka nebo Zamračená, podle čelní vizáže, byla pro tentokrát vysmátá.

article_photo

Karkule tahala lehčí nákladní vlaky, třeba šoupáky. Na regionkách byla vídána často.

article_photo

Brejlovec, název je zřejmý od podívání. Tahal osobní vlaky a rychlíky.

article_photo

Prototyp naši nejrychlejší motorové lokomotivy. Velký čelní reflektor ji dal název Kyklop

article_photo

Frontu na molo si trpělivě vystál i ruský bohatýr. Komu Sergej jezdil pod okny, ví svoje.

article_photo

Tak jdeme na ně. Na molo najíždí Tisícovka.

article_photo

Najitá někde na šrotišti a následně zrenovovaná. Prý to do dnešní podoby trvalo 25 let.

article_photo

Rakouská mašina u nás známá pod názvem Hrboun, podle své siluety.

article_photo

Všudybylka...jezdila všude.

article_photo

Na molo najíždí Ušatá...nad názvem neni třeba dlouho přemýšlet.

article_photoarticle_photo

Málem bych zapomněl...hvězda všech hvězd. Albatros aneb mohutná elegance.

article_photo

a respekt.

article_photo

Skaličáka jsem zastihnul ve chvíli, kdy byl vyvěšován ze soupravy,

article_photo

na což bedlivě dohlíželi strojvedoucí i topič.

article_photo

Papouška jsem stihnu jen tak tak, protože splynul s oblohou a ke své hrůze jsem ho navíc uříznul.

article_photo

No prostě furt se něco dělo. Osobní vlak nahoře vede Šlechtična a s nákladem se někde toulat Štokr.

article_photo

K vlakům také patří vozový park. Zákazník vyžaduje především pohodlí,

article_photo

dobré pérování,

article_photo

dostatek místa,

article_photo

plně automatizované otvírání dveří,

article_photo

kino pro děti a

article_photo

v případě poruchy v pohotovostním balíčku náhradní motor, aby zpoždění nebylo veliké.

article_photo

V neposlední řadě je důležitá i technika, v tomto případě na údržbu a opravy trakčního vedení. Co já se jen nalozil po stožárech a v drátech...hold jiná doba.

article_photo

Nesmím zapomenout na výpravčí.

article_photo

Pokud je jich na jednom místě poněkud víc, neni to vždy na škodu.

article_photo

Celá extrémně podařená akce se dá také vyjádřit jako přátelské setkání generací.

article_photo

Neplatilo sice okřídlené...nedotýkejte se vystavených exponátů a v některých případech to ani dodržet nešlo,

article_photo

ale byl to celodenní kvapík, kdy klidné vyhodnocení přišlo až večer na budějovickém náměstí při vodní kulise

article_photo

která mi připomněla, že pitný režim jsem poněkud zanedbal. Zbývá jen dodat...DÍKY VŠEM NADŠENCŮM.

article_photo

předešlá tématická fotoreportáž VETERÁNI NA ZELENÉ LOUCE

Autor: Jaromír Šiša | úterý 25.9.2018 8:36 | karma článku: 41.22 | přečteno: 8567x

Další články blogera

Jaromír Šiša

Transsibiřské putování k Bajkalu, zastavení třetí, Jekatěrinburg,

Město založil Petr Veliký a patřilo mezi první průmyslová centra Ruska. V roce 1918 tu bolševici zavraždili cara Mikuláše s celou rodinou. Následně město dobyli českoslovenští legionáři. Definitivně

19.9.2019 v 9:09 | Karma článku: 38.25 | Přečteno: 1036 | Diskuse

Jaromír Šiša

Brno, defilé historických vozidel městské dopravy,

aneb špica betelná lebeda na štatlu, vo tym žádná. Městská hromadná doprava slavila 150 let od založení. Hlavní atrakcí byla vozidla, která kdy po městě vozila domácí i lonťáky. Nebyla to však jediná akce ve městě konaná.

3.9.2019 v 7:35 | Karma článku: 38.20 | Přečteno: 3507 | Diskuse

Jaromír Šiša

Putování k Bajkalu, zastavení druhé, Kazaň.

Město připojil k Rusku car Ivan Hrozný a průběžně byli Tataři obraceni na pravou víru. Aby jim to lépe šlo, všechny mešity byly zbořeny, což postupně vedlo až k velkému povstání. Dnes je Kazaň hlavním městem Tatarstánu, který

27.8.2019 v 10:17 | Karma článku: 39.96 | Přečteno: 1459 | Diskuse

Jaromír Šiša

Ze Svitav až k Bajkalu. Zastavení první, Moskva.

Výchozím bodem putování na ruském území je Moskva, hlavní město ruské federace s deseti miliony obyvatel. Nejvýznamnější stavbou je Kreml s deseti věžemi, plochou 28 hektarů a Leninem, ale neni to samozřejmě jediná památka.

15.8.2019 v 10:37 | Karma článku: 40.88 | Přečteno: 1794 | Diskuse

Další články z rubriky Fotoblogy

Marek Trizuljak

Vožralý hříbky

Není to třeba vášnivě prožívat, prostě hříbky teď rostou a je to radost. "O nás na Hané belo socho", a tak se na ně čekalo delší čas. Zato na horách, (namátkou Šumava, Jeseníky, Beskydy, atd.) byly o dost rychlejší.

20.9.2019 v 15:30 | Karma článku: 15.44 | Přečteno: 320 | Diskuse

Lucie Plicová

Jizerské hory na gravel bike "obrazem"

Jizerské hory jsou geomorfologickým celkem a nejsevernějším pohořím Česka. Pohoří bylo nazváno podle řeky Jizery, která pramení na svazích Smrku, což je nejvyšší hora české části hor.

20.9.2019 v 14:28 | Karma článku: 9.64 | Přečteno: 175 | Diskuse

Otakar Vagner

Sedí, sedí na střeše...

To se pořád píšou knihy a točí filmy o střechách Paříže, o střeše světa, v prodeji jsou puzzle Střechy Londýna 1000 dílků...

20.9.2019 v 9:00 | Karma článku: 5.92 | Přečteno: 151 | Diskuse

Jiřina Votavová

Ještě pár střípků z Madeiry

Po návratu z Madeiry jsem v červenci napsala už jeden blog. Dnes přidám ještě pár dalších letních střípků, které jsem tam vyfotila. V pondělí 23.9. v 9:50 hodin k nám dorazí podzim. A Madeira ale bude stále ostrov věčného jara.

19.9.2019 v 19:09 | Karma článku: 13.47 | Přečteno: 266 | Diskuse

Jaromír Šiša

Transsibiřské putování k Bajkalu, zastavení třetí, Jekatěrinburg,

Město založil Petr Veliký a patřilo mezi první průmyslová centra Ruska. V roce 1918 tu bolševici zavraždili cara Mikuláše s celou rodinou. Následně město dobyli českoslovenští legionáři. Definitivně

19.9.2019 v 9:09 | Karma článku: 38.25 | Přečteno: 1036 | Diskuse
Počet článků 423 Celková karma 39.20 Průměrná čtenost 3573

64 let, ve volných chvilkách pro vlastní potěšení cestující, fotící a píšící.

Najdete na iDNES.cz