Baťův kanál, řeka Morava a vinohrady. Kolo, loď, foťák a málem i

letadlo. Dokonalý soulad. Netřeba být pachatelem i spořádaný občan se může vracet. Cyklista je trošičku i vodák a letec, a tak zážitky z druhé návštěvy oblíbených míst byly komplexní. Neni však jen kanál a řeka. Po dobu nezbytně nutnou jsme vyloučili nejlepší iontový nápoj a naše cesta vedla podél vinných sklípků. Kořením cyklistiky jsou kopce. Výšlápnutí do nedalekých Chřibů přesně zapadlo do naší filosofie...nadávat po každém hrbu. A jak jsme mimojiné poznali, že se nacházíme  na území Moravy? Při drobném střetu na přechodu se mi dostalo slov...sorry strýcu. V Čechách by to vypadalo asi takto...co blbneš vole.

 

Do pedálů jsme nastoupili u Záhlinických rybníků nedaleko Kroměříže

a pokračovali podél řeky Moravy.

Ne vždy však turistům ukáže vlídnou tvář,

zaradovala by se snad jedině vysloužilá Kaplanova turbína.

V Hranicích na Moravě už ale byla elegantní dámou.

Baťův kanál byl v pohodě od začátku do konce.

Počet turistů vzrůstá. Je třeba myslet i na další generace a koryto malinko prohrábnout.

Jízdou jsme se kochali

a na okamžik zastavili pouze mimořádně u nezapomenutelných panoramat.

Druhá fáze.

Blatnice pod Svatým Antonínkem. Byli jsme však na Moravě a nenavštívit vinné sklípky by se rovnalo zločinu.

Před tím jsme však před kaplí svatého Antonínka absolvovali křest slivovicí,

o čemž je veden zápis pod dohledem autority nejvyšší.

Staré Město u Uherského Hradiště. Nenavštívit bonzai muzeum Isabelia by bylo stejným zločinem.

Napajedla. Hlad přiměje kolaře i na delší zastavení. Jídelní lístek byl neodolatelný a

dorazili snad všichni.

Kunovice. K létání má každý cyklista blízký a kladný vztah. V leteckém muzeu lze spatřit mnoho unikátů, jako například tento fotogrametrický. speciál IL14 FG, který se používal k mapovaní České republiky. Neni bez zajímavosti, že byl osazen motory AŠ 82

Někteří členové týmu byli poněkud pomalejší a snad proto odmítali publicitu. Tohoto odpadlíka se mi podařilo vyfotit v plné jízdě až po deseti minutách polehávání na asfaltu.

Někdy však zklame technika, těžko uvěřit, že jedno kolo lze píchnout na 500 metrech 3x i po mikroskopickém prozkoumání pláště, ale pro cyklistu je vodní přeprava spřátelenou disciplínou.

Některá místa byla pro nepozorné kritická. I když snímek napovídá jinak, k úrazu nedošlo, ale bylo to jen tak tak. Jak říkal motocyklový závodník František Šťastný...bylo tam tak málo místa, že by protáhl jedině pohlednici...ale bez známky.

Jiná nebezpečí však ani nezkušenější vodák ovlivnit nemůže. Doufat však ano.

Povšimněte si v hnizdě dobře maskovanou hlavu nedospělého samce kajmana královského.

Na opuštěném ostrově jsme se učili základním dovednostem jak přežít.

Na každé výpravě nás provází pravěk. Snad symbolický součet našich odsloužených let na kole. V tomto případě Platecarpus Tympaniticus.

Ti největší predátoři však byli dobře odděleni od civilizace.

Vyhlášený ranč Bunč neleží zrovna na břehu řeky, a tak bylo třeba zdolávat i výživná stoupání. Za odměnu nám usmažili sýr, byl excelentní.

V Ostrožské Lhotě nás potěšila nabídka místní vyhlášené cukrárny. Naše předky z Pardubického kraje víno zcela nepohltilo a svůj krajový nápoj přenášeli z generace na generaci až do dnešní doby. Recept je chráněn ještě více než návod na výrobu coca coly a na Moravě je k dostání pouze v této cukrárně.

Navštívili jsme také Velehrad a zdá se, že i tudy jednou povede Baťův kanál.

Uherské Hradiště. Synagoga a v současné době knihovna Bedřicha Beneše Buchlovana.

Uherské Hradiště. Symbióza nápadité archtektury a vzorného majitele je dokonalost sama.

Staré Město u Uherského Hradiště. Ne každá architektura nás oslovila, některá spíše ohromila, jako tato rozestavěná stavba kostela..

Staré Město u Uherského Hradiště. Při posledních záplavách se utrhla vládní loď a uvázla na břehu. Vzhledem k nedostatku peněz ve státní pokladně nebyl ještě učiněn pokus o její vyproštění, a tak jsou vládní činileté nuceni Karibik křižovat pouze v novodobých jachtách. Vlajka na předním stěžni k nim  dokonale sedí.

Na závěr snad ještě fotoseznam všech potřeb, které nás bezpečně dovedly až k cíli.

fotky jsou opět dílem všech zúčastněných fotografů, text velitel

Autor: Jaromír Šiša | čtvrtek 7.7.2011 9:06 | karma článku: 36,95 | přečteno: 3030x