JZ

Můj blog byl psán jako parodie na hloupou senátorku, která oslavoval 11 let starou událost. Normální lidé to pochopili, avšak některým není shůry dáno.

Foto

Seš normálka borec tvůj výklad dějin je betelnej bez ohledu na to, kdo tě inspiruje

Foto

To se dobře čteOba Přemysly a Karla IV už studuju delší dobu, tak co se inspirace týče, blog byl pouze urychlen, nikoliv extra napsán, zas taková inspirace to nebyla.

Foto

Králove nedědiční byli dva. V roce 1085 se konal dvorský sjezd v Mohuči, který se významně zapsal do českých dějin. Vratislav II. obdržel od císaře Jindřicha IV. za své věrné služby královskou korunu ovšem jen nedědičnou. V rove 1158 Vladislav II byl korunován královskou korunou Fridrichem Barbarossou, ale ne dědičně, ale jenom pro svoji osobu. Vzal si za manželkou Juditu Durynskou a ta nechala v Praze postavit most zvaný Juditin a založila město Teplice .

Foto

S Vratislavem je to jasný, ale u Vladislava už to prý tak úplně jasný neni, už jsem kdesi četl, že možná svoji korunu měl už on dědičnou nebo na libovůli císařů, nic méně bula to vše ujasnila.

Foto

Koukám, že do místních blogerských šarvátek se už zapojuje kdekdo .

JJ

Nezbývá, než onomu nejmenovanému blogerovi poděkovat, že vás takto nastartoval.

Foto

Tak nastartoval, spíš urychlil, chtěl jsem dát článek později a nedá se úplně vyloučit, že jsem si malinko naběhl ta k či tak, nevadí, aspoň jsem se donutil s článkem pohnout

Foto

Přesto, že jsem měl Karla Gotta rád, umím si jen těžko představit, že by o něm někdo psal blog (a to dobrý) za 800 let.

Foto

jasně, blog je samozřejmě o Přemyslu Otakarovi I.

Foto

Výborná inspirace pro můj odpolední článek.

  • Počet článků 551
  • Celková karma 38,56
  • Průměrná čtenost 3802x
68 let, ve volných chvilkách pro vlastní potěšení cestující, fotící a píšící.

Seznam rubrik