Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Já bych se při životě nenechala udržovat, aj tak má člověk v životě bolestí a bolestiček plný zuby. A ležet někde na přístrojích ? Snad ne a sekne li to se mnou někde na zahradě, budu velmi ráda.

1 0
možnosti
Foto

Jelikož o daném případu nemám dostatek informací, budu psát spíše obecně.

Když jsem ještě byl v nemocnici a jezdil sanitkou jako lékař LPS (pohotovost, ne rychlá), mockrát jsem se setkal s umírajícím v rodině, kteří volali lékaře s tím, že chtějí převoz do nemocnice, tedy za žádných okolností nenechat babičku/dědečka doma. Snažil jsem se často velmi šetrně vysvětlit, že vzhledem k diagnose zbývají nemocnému již jen dny života. Že v nemocnici do něj nastrkají hadičky a poslední dny na Zemi si opravdu užije. Málokdy jsem je přemluvil.

Je to tím, že jsme vytěsnili smrt jako součást života pryč od sebe. Chceme být happy, trendy atd. a neuvažujeme, že jednou taky skončíme. Na jedné straně se pereme o euthanasii a na straně druhé nutíme lékaře, aby prováděli nesmyslné úkony, řečeno drsně hanobili mrtvého. A pokud to není po našem, aspoň z toho vyrazit nějaký ten zlaťák.

Jedinou chybu na straně lékařů vidím v tom, že měli rodině sdělit jasně fatální prognosu nemocné ženy s tím, že oni prostě resuscitovat nebudou, pokud dojde k zástavě. Bohužel naše zákonodárství svým způsobem nutí lékaře provádět nesmyslné úkony, o nichž všichni vědí, že k ničemu nevedou, že to stojí nesmyslně vyhozené peníze a výsledek bude stejně na pendrek. Právě proto mne výrok ÚS mile překvapuje.

8 0
možnosti
Foto

Tome, potvrzuješ mi můj názor, i o té nejhorší možné diagnoze je třeba mluvit.

2 0
možnosti

J34a24n 41R41á14ž

14. 8. 2023 14:14

Měl jsem štěstí, že od prvního okamžiku zjištění mé onkologické nemoci, jsem byl v kontaktu s lékaři i personálem , jejichž přístup ke mně jako pacientovi, byl naprosto bezchybný i lidský po všech stránkách. Moc si toho vážím!

PS. Neprodlužovat okamžik utrpení a umožnit pacientovi odejít z tohoto světa bezbolestně, zejména když si to sám přeje nebo je v terminálním stádiu nemoci, by se mělo dostat do Listiny práv a svobod, jako základní lidské právo.

Nechal jsem notářem ověřit svoje prohlášení, že dostane-li se mé onemocnění do terminálního stádia, odmítám další léčení. Doufám, že to nikdo nezpochybní.

1 0
možnosti
Foto

Rozumím tomu, dík za rakci.

1 0
možnosti

Zajímavé by bylo vědět, zda obé bylo ve stejné nemocnici.

0 0
možnosti
Foto

nebylo...Plzeň a Svitavy

0 0
možnosti
Foto

Jo, jsme jen lidi, ale komunikace nic nestojí, jen chvilku času. Tobě

1 0
možnosti
Foto

no právě a nemusí se na to ani studovat.

1 0
možnosti

Máš pravdu Jaromíre, že mnohdy chybí komunikace a empatie. Někteří lékaři (vím, že toho mají opravdu hodně) jedou jako stroje a na lidský aspekt mnohdy zapomenou.

Jiní mohou mít špatné zkušenosti s pacienty (někdo řekne, nemluvte a konejte!)

Všichni jsme jen lidé.

A opravdu nejdůležitější je výsledek, aby bylo pacientu pomoženo.

Jinak je to tak všude, na úřadech i v obchodech, setkáš se s dobrými lidmi, ale taky s machry, na které nikdo nemá.

Hezký článek :-)

0 0
možnosti
Foto

jak píšeš i ve zdravotnictví je o lidech, a to na obou stranách

0 0
možnosti
Foto

Karma, dobře napsáno. Jako všude to je o lidech, o vlastním egu, o míře empatie. I ti lékaři se setkávají jak s vděčnými a slušnými pacienty, tak s namachrovanými tupci, nebo s úplnými tupci.

0 0
možnosti
Foto

Souhlasím, to je ten druhý břeh.

1 0
možnosti
Foto

K Vaší druhé zkušenosti. To, že jeden den Vás přijme lékař A, druhý den operuje lékař B, po operaci Vás zkontroluje lékař C a propouští lékař D je (kromě kvalifikace lékařů) do značné míry dáno stupňujícími se komplikacemi neblahého Zákoníku práce a trendem směnného provozu (jako ve fabrice), aby měli mí kolegové dosti volného času. Pečovatelský stát to tlačí tímto směrem.

1 0
možnosti
Foto

To neumím posoudit...kdybych měl shrnout blog do jedné věty...líbilo se mi, že jsem věděl kdo mě bude operovat, a že za mnou přišel hned po operaci s dobrou zprávou. To je pro pacienta důležití.

3 0
možnosti
Foto

Odbornost je jedna věc a lidskost druhá. Po odborné stránce si na naše doktory nemůžu stěžovat, s tou druhou je to jak kdy, ale až na pár výjimek většinou v pohodě. Někteří nebo některé mají jako bonus i smysl pro humor.

1 0
možnosti
Foto

Je to vždy o lidech, ale také z mých vlastních zkušeností, ti lékaři jsou často opravdu extrémně přetížení.

3 0
možnosti
Foto

no jasně, o lidech jsou i pacienti

2 0
možnosti
  • Počet článků 551
  • Celková karma 38,56
  • Průměrná čtenost 3802x
68 let, ve volných chvilkách pro vlastní potěšení cestující, fotící a píšící.

Seznam rubrik