Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

tak tohle je veliká krása, jak pravil pan Plachta... mám pro ně velikou slabost, ale nikdy jsem v Hadraplánu nejela. jen z dálky obdivuji

0 0
možnosti
Foto

velká škoda máte o velký zážitek méně:-)

0 0
možnosti
Foto

díky za velorexový uznání:-)

0 0
možnosti

Jde o srdcovou záležitost autora. To u mne je to Zetka 18 valník, kterou jsem řídil ve svých deseti letech s dohledem otce. Na vzdálenost 10 km, tehdy jel jen autobus, jednou za čtyři hodiny. Takový náklaďáček spolu s jinými značkami nahradil po II. sv.válce koňskou přepravu mezi obcemi a městy. Později ekonomové spočítali, že koňská přeprava je efektivní proti motorovým vozidlům při přepravě čtyř tun na vzdálenost 4 km. Při životnosti koně 15 let, čistá energie, spotřeba ekologicky čistá. Což mi připomnělo: "Člověk obklíčený živly by navždy zůstal otrokem, nebýt koně, který z něj udělal krále" (Velká kniha o koních).

0 0
možnosti

Díky bratrům Stránským za Velorex. Jednoho z nich jsem potkával, když zprovoznil vodní mlýn v Dolní Lhotě u Blanska. Čest jejich památce.

0 0
možnosti

...tak tam bych se nevešel :-) ale koukám na ně rád

0 0
možnosti

M42i37l96a62n 32V83i88k

5. 1. 2021 19:18

Pěkný článek i fotky; jen jsem nenašel fotku "prodlouženého" - t.j. čtyřsedadlového montgomeráka (kterého jsem si vyfotil na jednom srazu ve vratislavickém pivovaru).

0 0
možnosti
Foto

"Můj hadraplán?" Soused na chalupě, obchodník s čímkoliv, hlavně koželuh, dědek plesnivej, na sto metrů smrděl naftalínem, ten ob sobotu vystrkal hadráka z kůlny, a na tu zahrádku naložil balík kožek o rozměru dalšího velouše. Pak to půl hodiny dráždil a zahříval, a vydal se do Hradce do výkupu. V pět ráno k nezaplacení. Ten oblak dýmu tam visel, ještě když se k polednímu vracel. ;-D

0 0
možnosti
Foto

I70v91a32n 51M26a57r69e48k

5. 1. 2021 17:34

Do háje, teď jste mi připomenul našeho kožkaře. Většinou měl hadraplán napěchovaný kožkami, ty smrděly na sto honů daleko. . . . . Ale i tak jsem mu ten stroj nesmírně záviděl. . . . . .R^R^R^[>-]

0 0
možnosti
Foto

Úžasné vozítko, a já děkuji za poetický popis stroje. Kamarád měl 350, elektrický startér, a co jsem u žádného už neviděl, hydraulicky ovládanou spojku. Ty výlety, na to nejde zapomenout. Jednou nám v Modřanech došel "benál", a strkali jsme Velouše na Pankrác. Dneska bych to už nedal. Na prostor pro osádku jsem si vzpomněl před pár lety, když jsem seděl v kabině "ultalajtu" Zenair. V

0 0
možnosti
Foto

na něj se bedá zapomenout, to je jeko největší životní láska:-)díky za koment

0 0
možnosti

Paráda. Já teda mám momentálně jen panelku z 1969 a péráka z 1947, ale velorex taky jednou bude, kdyby na chleba nebylo...

1 0
možnosti
Foto

bude a i na chleba zbude:-)

0 0
možnosti

Co je malé, to je hezké a tahle vozítka byla svého času moc fajn :-)

R^

1 0
možnosti
Foto

nejen svého času, ale furt:-)

0 0
možnosti
Foto

Můj strýc toto vozítko vlastnil . Moc často jsme se nevídali, ale když se poštěstilo a svezl mě s ním na výlet, byly to nezapomenutelné zážitky. R^:-)

0 0
možnosti
Foto

jinak to ani nemohlo být :-)

1 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS