Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
LC

Souhlasím, i přes výhrady k některým jmenovaným, z nichž se naše dějiny mohou samou radostí potento...;-). Každopádně není třeba trpět malostí.A když nic, máme krásné ženy, pivo a semtex, na což se celý svět může dívat přes kontaktní čočky:-):-):-)

2 0
možnosti
Foto

a jsem si jist, že pivo se nehorší, naše ženy jsou stále krásnější a krásnější a semtext jsme ještě vylepšili, tak proč nebýt hrdý, vždyť se jedná o tři veličiny, které hýbou světem.:-)

1 0
možnosti
Foto

Ahoj Jaromíre,je to moc hezky a vtipně napsané:-),líbí se mi to,dávám Tvoje články a fota na novou sociální síť REXVOX a setkávají se s kladným ohlasem,někteří je i znají,moc zdravím Zdena:-)

0 0
možnosti
Foto

ahoj Zdeno, díky:-) sece nevím co to REXVOX je, ale rohodně mi to nevadí.;-):-)

0 0
možnosti
Foto

Jaromíre, moc pěkný článek, pěkné shrnutí dějin Čechů, Moravanů a Slezanů, tentokrát viděno především kladně. :-) Pobavilo mne to a dalo mi dobrou náladu do začátku týdne. To myslím vážně.

Pár poznámek:

- 2 opravy: Václav IV -> Václav III, Václav -> Václav VI

- Třicetiletá válka byla jedno z nejtemnějších období dějin českých zemí, velká část obyvatelstva tenkrát zahynula. Byla to na území českých zemí také především občanská válka a ty jsou vždy strašné. Většina důstojníku ve švédské armádě tvořili Češi a Moraváci. V českých zemích stále dosti obdivovaný J.A. Komenský byl válečný štváč. Štval Švédy do války, kreslil jim mapy. Až když bylo jasné, že Habsburkové české země neztratí, tak byl pro mír. I po vědecké stránce byl na svou dobu značně zaostalý, v jeho stěžejním díle vycházel z doslovného pojetí Bible, Země mu byla středem vesmíru atd.. Byl to takový křesťanský fundamentalista. Rv A to napsal v době, když už byla renesance.

- Tzv. období temna zase až tak temno nebylo, to píše sice Jirásek a pod. 21 českých pánů bylo popraveno, přišla k nám německá a rakouská šlechta atd. Pak probíhala dosti násilná katolizace obyvatelstva; ve stylu dnešního Holywoodu, krásné kostely a pěkné mše, aby se lidi pobavili, umravnili a nezlobili. Bylo to však možná lepší řešení, než kdyby se k moci dostali extrémní z protestantů. Ti by se mezi sebou asi zase jen hádali a byli by mezi nimi tahanice o moc a války.

- První republika byla směs především čtyř národů. Bohužel se nevytvořila po vzoru Švýcarska Česko-německo-slovensko-maďarská konfederace. Jmenuji ty národy v pořadí počtu obyvatel, německy mluvích jich bylo více než slovensky mluvících. - No a konce: Němci vyhubili a vyhnali Židy, Češi pak vyhnali Němce, spousta schopných a podnikavých Čechů, Moravanů a Slezanů emigrovala.

0 0
možnosti
Foto

Jaroslava přečtěte si úplně poslední větu celého článku pod videem :-)

0 0
možnosti
AF

docela by mě zajímalo, zda by se dal najít citát někoho opravdu zasloužilého, činy či myšlenkami velkého a významného člověka, který sám o sobě prohlásil, že je na sebe a své dílo hrdý.

 

Slyšeli jste snad někdy o Edisonovi, že by byl hrdý na své vynálezy, či Masaryka, že je hrdým Čechem ...............Ja nikdy a nikoho. I když by na to měli zcela jistě právo - na rozdíl od jiných "hrdých".

 

Myslím ale, že svého času Neználek byl často na své činy a myšlenky hrdý. A zcela určitě to byl i hrdý občan Kvítečkova. :-)

1 0
možnosti
Foto

argumentačně jste pro naši hospodu jak dělaná, někdy se stavte.;-):-)

0 0
možnosti
JC

S tím Bismarckem to není tak jisté, jak by to bylo.

V roce 1848 neměl Bismarck ještě vůbec žádný vliv. Ztroskotání Frankfurtského sněmu ho ale přivedlo k přesvědčení, že revoluce se nedá dělat shora a že národní sjednocení Němců je nutno provést shora, tedy obratnou politikou nejsilnějšího panovníka německého prostoru. A když se mu povedlo stát se Pruským kancléřem, zařídil to.

A o Češích se vyjádřil přibližně v tom duchu (přesnou citaci z hlavy nedám), že Češi si nepřejí nic jiného než vládnou si ve svém zemi sami a jiným do jejich věcí zasahovat nechtějí a proto bude lépe nechat je na pokoji.

Myslím, že hlavním důvodem, proč odmítl sebrat Habsurkům Čechy a připojit je k německé říši (a proč se tedy stal zastáncem maloněmectví a odmítal pangermanismus), bylo dominující katolické náboženství v celých Čechách a příliš velký podíl slovanského jazyka. Připojení Čech by totiž velmi zkomplikovalo jeho kulturkampf, zaměřený právě proti slovanskému jazyku (Slezsko, Lužice, Pomořansko, Západní Prusko, zabraná část Polska) a proti katolictví (Slezsko a zabraná území polská). Jeho kulturkampf se opíral o většinu v parlamentu a o tu by anexí Čech přišel.

Takže kdyby se nám v roce 1848 podařilo osvobodit se z habsburské říše, možná by se právo Prusko pod vlivem Bismarckovým stalo garantem naší nové státnosti. A dějiny celé Evropy by byly radikálně odlišné (a možná horší).

1 0
možnosti
Foto

víte jak to je....to jsou věčná historická kdyby :-)

0 0
možnosti
JF

J15a81n 16F20r60o46l75í21k

2. 6. 2014 11:32

V Olomouci byl zavražděn Václav III. ne IV. To mě ještě ze školy zůstalo v paměti. Nejsem první, píše to tu níže i pan Hledík. Jinak stačí se začíst do dějin ostatních evropských států ( a nejen jich) a máme zde obdobný výčet činů slavných i zavrženíhodných. Nejsme o nic horší než evropští občané.

0 0
možnosti
Foto

zopakuju ještě jednou....přečtěte i poslední větu pod video ukázkou.:-)

0 0
možnosti
ZM

1306 byl zavražděn Václav III., pokud je mi známo... jinak až na nějakou tu gramatiku (budiž Ti odpuštěno jakoé vždy, Jaromíre) vcelku pěkný souhrn ;-) i já jsem hrdý na to, že jsem Čech, ač jsem umíchán převážně z Germánů...

0 0
možnosti
Foto

Zbyňku, kdybys dočetl úplně do konce...Václava mi jistě odpustíš.:-):-)

1 0
možnosti
AF

Mohu být ráda, že jsem Češka (Němka, Švýcarka, Irka), ale nikdy ne hrdá.

 

Hrdý může být člověk pouze na něco, co sám vykonal, o co se sám zasloužil, jak vychoval děti, ale nikdy ne na to, co mu spadlo samo do klína a co se stalo pouze místem a rodiči samozřejmostí.

 

Karel IV mohl být snad hrdý na říší, kterou vybudoval, ale nikdy ne na skutečnost, že byl po otci Luxemburkem. 

  Řečičky o tom, že je někdo hrdý být Čechem (Němcem, Švédem či kýmkoliv jiným) jsou pouhou ubohou výmluvou těch, kteří jinak na nic jiného hrdí být nemohou !

0 0
možnosti
Foto

dobrý den nehrdá Alenko, říkal jsem si, zda se stavíte s nějakou myšlenkou, rozhodně jste nezklamala. Právě podobné řečičky občas slýchávám.;-):-)

0 0
možnosti
Foto

Jsem hrdá že jsem Čech, k tomuto poznání jsem se dostala díky výchově babičky a rodičů. Vlastenectví a národní hrdost, to byla slova, která byla u nás často slyšet. Babička zažila obě světové války a protože byla jak dobrý posluchač, tak i vypravěč, byla studnicí příběhů, které nám vyprávěla a díky tomu, že jsme neměli televizi, jsme naslouchali a ukládali jsme si je do své paměti pro příští generaci

Dnes v době televize a počítačů se mnohé změnilo, sledujeme cizí příběhy a vlastní zůstávají nevyřčeny. Přesto jsem se snažila i mým dětem občas z života našich předků něco přiblížit, protože vím, že později, stejně jako já nyní, se o minulost budou zajímat.

O historii ráda čtu, poslední dobou je docela dobrý výběr a jsou to knihy, které by si každý Čech měl občas přečíst, aby si uvědomill, že dějiny se stále mění, že tato doba s cizími nápisy, používáním cizích slov a preferováním všeho co není z Čech již tady byla a nevydržela. Našli se takoví, kteří se snažili vrátit lidem národní hrdost a podařilo se.

 Věřím, že se tak znovu stane a začneme zase spoléhat sami na na sebe a ke svému rozkvětu nebudeme potřebovat takové spojence, kteří nás více brzdí, než posunují kupředu.[>-]

0 0
možnosti
Foto

úplně Vám podepíšu, že povědomí k čemu patříme formují už rodiče. V mém případě to bylo zrovna tak.:-)

0 0
možnosti
LM

Článek zajímavý, nicméně nic to se mnou neudělalo. Nezačal jsem se dmout pýchou, nezačal jsem o nic víc než dříve vzhlížet k tzv. českým velikánům, nezaslzelo mi oko nad mým cynismem.

To, že jsem Čech, mám v dokladech. Mám české rodiče a umím (stále ještě) mluvit česky. Tím to ale také končí. Dlouhou řadu let žiji na pomezí Anglie a Skotska. Vystudoval jsem tady medicínu, mám zajímavou práci laboranta v místní nemocnici, mám skotskou přítelkyni a až jednou přijdou děti, budou to Britové a národnost jejich táty jim bude úplně volná.

Mimochodem - jedním z hlavních důvodů mého odchodu z Čech byla právě ta atmosféra v tamní společnosti. Nesnášenlivost, závist, korupce, intriky, nemožnost prosadit se bez protekce, potlačování schopných odborníků (aby nedošlo k omylu - nemluvím o sobě!!) a naopak vyzdvihování různých "dr. Cvachů", jejichž jedinou schopností je pouze prázdné žvanění.

Podívejte se jen, co se s Českem stalo za posledních 20 let. Kde zůstala ta hrdost při schvalování různých investičních pobídek zahraničním firmám? Kde se skrývá ta zdravá pýcha na to, že jsou Češi, u lidí, kteří stojí 8 hodin u šicího stroje a vyrábí za mizernou mzdu autopotahy pro německé automobilky?

Kam se poděla hrdost na české strojírenství, když významné firmy skoupila zahraniční konkurence a buď výrobu úplně zastavila, nebo omezila na pouhé montovny z dovážených dílů. A mohl bych ještě dlouho pokračovat. Z pohledu konzervativních Britů je to něco nemyslitelného! Mí zdejší přátelé mi řadu věcí ani nechtějí věřit. Ale to je na samostatný článek...

Prostě - s českou hrdostí bych to až tak nehrotil. Není toho tolik, na co bychom za poslední roky mohli být hrdí. A pouze z historie také věčně žít nelze...

3 0
možnosti
  • Počet článků 551
  • Celková karma 38,48
  • Průměrná čtenost 3802x
68 let, ve volných chvilkách pro vlastní potěšení cestující, fotící a píšící.

Seznam rubrik