Přes koleje se na červenou prostě nejezdí!!

27. 07. 2015 10:10:44
Jinak riskujeme život svůj i životy jiných. Je všeobecně známé, že drtivou většinu nehod na přejezdech zaviní řidiči motorových vozidel. Někteří spěchají, pro jiné je to adrenalin a jiní...vzpomínám na případ, kdy kamion s mlíkem

zavřely na přejezdu závory. Řidič v klidu vystoupil a šel nahlásit poruchu přejezdu. Mezi tím smetl soupravu vlak. Naštěstí bez následku na zdraví a životech. Materiální škody pak nejsou relevantní.

Pokud strojvedoucí projede návěstidlo v poloze Stůj, tady červenou, byť třeba jen o metr, je suspendován nebo jak my nádražáci říkáme, sundán. Přijde o licenci a má před sebou nové zkoušky na lokomotivní řidičák. Pokud by to mělo platit také pro silniční provoz....

Přejezdové zabezpečovacího zařízení se aktivuje uzavřením okruhu ze všech směrů příjezdu vlaku. Spínačem může být náprava, která v daném místě propojí obě kolejnice, což je jeden ze způsobů. Nastavení se odvíjí především od traťové rychlosti a délky přejezdu. V tomto případě se jednalo o 45 sekund. Po tuto dobu blikající červená světla umožní i chodci včas opustit přejezd a znalým místních poměrů...to "ještě přejet". Říká se tomu vyklízecí čas. To, že bliká stále červená a závory jdou nahoru ještě neznamená, že během chvilky je "nespustí" vlak jedoucí z opačného směru. Pak už jde vše ráz naráz, závory spadnou a za pár sekund projíždí vlak. Často se vyřítí z oblouku, jak se na železnici říká zatáčkám. Uzavřený řidič pak má na řešení jen minimum času a v krizových situacích děláme většinou ta nejhorší opatření. Přesto se domnívám, že následky mohly být ještě tragičtější, pokud by Pendolino vypadlo, tedy nezůstalo na kolejích.

Když to jde, je nejlepší krizovým situacím předcházet, což šlo tím nejjednodušším způsobem. Místo toho fatálně selhal nezodpovědný člověk, který chtěl ušetřit patrně mýtné a určitě čas. Nebyl zdaleka jediný, kdo červenou nerespektoval, jen ucho se už utrhlo. V roce 1990 na stejném přejezdu došlo ke střetu vlaku se stavebním strojem. Tehdy zemřel jeden člověk. Jako výstraha to bylo málo.

Strojvedoucí dlouho dobu kritizují tento přejezd, jako jeden z nejnebezpečnějších, ale stížnosti se patrně nedostaly dál, než na lampárnu. Nevím jak smysluplněji využít část peněz z Operačního programu Doprava. Jednou pro vždy je nejlepším řešením mimoúrovňový přejezd a při znalosti místních poměrů...snad do té doby...alespoň občas hlídkující auto policajtů by nějaký smysl mělo. Konečné řešení je ale na řidiči a žádná směrnice nehovoří o tom, že se někdy může jezdit na červenou.

Tragický paradoxním řízením osudu je, že jen nedaleko na tomto prokletém úseku tratě 8. srpna roku 2008 zemřelo osm lidí při srážce vlaku EC 108 se zříceným nadjezdem, který právě úrovňová křížení zásadně řeší...Konečným článkem selhání byl opět člověk.

Zásadní je, že strojvedoucí Pendolina neštěstí zabránit nemohl, kdežto řidič kamionu ano. Dalším tragickým řízením osudu pak zůstává, že stejný strojvedoucí byl před časem odměněn, protože zabránil střetu na jiném přejezdu.

No pokud budete přecejen někdy hloupě nedočkaví, tak vězte, že závory jsou z měkkého dřeva. Ani karoserii Vám moc nepomačkají. A potom? Výpravčí zaznamená narušení železničního provozu a udělá potřebná opatření. A když se ještě podaří zastavit všechny vlaky, tak si to jen zaplatíte. Myslím, že v konečném účtování je to velice přijatelná cena.

O železnici mnohem veseleji ve fotoreportáži Lokomotivy a mašinky

Autor: Jaromír Šiša | pondělí 27.7.2015 10:10 | karma článku: 42.44 | přečteno: 5278x

Další články blogera

Jaromír Šiša

Auto moto veteráni všude možně i jinde.

Třeba pod střechou velkých prostorných i malých útulných muzeí. Nebo na všech možných srazech, případně je potkáváme jen tak v prostoru. Pro svoji krásu a eleganci je obdivujeme a s úctou k těm, kteří jim vdechli nový živý život.

28.3.2024 v 10:03 | Karma článku: 33.48 | Přečteno: 1410 | Diskuse

Jaromír Šiša

Hřebečské důlní stezky, parádní cyklo i pěšo výlet.

Sjezdy jsou příjemné, kopce kořením cyklistiky, tak to vezmeme nahoru dolu a místama se u zajímavostí i zastavíme. To vše přísně po vyznačených trasách, ať nikam nezahučíme, oblast je totiž prošpikována štolami. Původně se zde

20.3.2024 v 10:11 | Karma článku: 36.60 | Přečteno: 1154 | Diskuse

Jaromír Šiša

Přemysl Otakar I. a Zlatá bula sicilská, to k sobě ladí.

Přemysl Otakar I. je možná trochu zapomínaný Přemyslovec, byť jeho úsilím se narodila jedna z nejdůležitějších listin pro vývoj české státnosti. V roce 1158 byl na českého krále korunován Vladislav II. I když pouze

5.3.2024 v 9:06 | Karma článku: 35.30 | Přečteno: 885 | Diskuse

Jaromír Šiša

Reklamní hlášky, slovní hříčky a srandovní nápisy, které rozesmějí.

Syrová reklama je nudná, ale dá se nápaditě okořenit. Stejně tak životem tvořící hlouposti. Jinak bychom měli o jeden důvod k úsměvu míň. Naštěstí jsme humorem dobře zásobováni, však posuďte sami, co jsem posbíral během cestování.

22.2.2024 v 9:10 | Karma článku: 43.05 | Přečteno: 5408 | Diskuse

Další články z rubriky Ostatní

Ladislav Jakl

Dělají z nás ženy! Nebo jen hlupáky?

Jsme všichni obětmi tajemného spikleneckého experimentu, kdy pomocí přísad do potravin globální vládci nadělají z chlapů zženštilé hermafrodity, neschopné plodit děti?

28.3.2024 v 18:55 | Karma článku: 23.03 | Přečteno: 366 | Diskuse

Milan Šupa

Čerpejme sílu ke vzestupu z prožití reality Ducha

Myslím, tedy jsem! Tato slova jsou lež! Jsou omylem! Kdo je akceptuje, sází na falešnou kartu a promrhává svůj život. Ztotožňování vlastní jsoucnosti s rozumem a myslí je tou největší tragédií, která nás může postihnout.

28.3.2024 v 16:13 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 44 | Diskuse

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 24 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 15.14 | Přečteno: 293 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 19.77 | Přečteno: 513 | Diskuse
Počet článků 537 Celková karma 36.92 Průměrná čtenost 3793

68 let, ve volných chvilkách pro vlastní potěšení cestující, fotící a píšící.

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...