Motorky, auta, lokomotivy a panenky.
Obrázky označené KLIKNI se po kliknutí otevřou ve lepším rozlišení.
Slunečný den je k návštěvě hradů přímo stvořený. Tento zná každý. Ovšem kdo vyhledává spíše stín,
tak může přímo pod Křivoklátem navštívit motomuzeum, patrně s nejucelenější sbírkou značek Jawa a ČZ. Dojet tam lze jakkoliv,
a pak už jen obcházet a koukat.
Cpát se s foťákem mezi je přímo zakázaný, ale občas se podaří samostatnýho fešáka zastihnout.
Nebo hned celou ucelenou skupinu, třeba skútrů nebo
vozítek pro invalidy. Velorex samozřejmě nemůže chybět.
Když neni místo, stroj se může pověsit...kdo by neznal písničku o bíle Jawě.
Na ježdění je však potřeba škola, v tomto případě motoškola na upravené Jawě 175 speciál.
Zkušený řidič pak může jezdit plochou dráhu...a třeba i na ledě, když jsou koně dostatečně okovaný.
Ale bylo by chybou se domnívat, že Jawa jsou jen motorky.
Tím se plynule dostáváme k autům. Přesněji k retroautomuzeu ve Strnadicích, které leží mezi Benešovem a Sedlčany. Nápis na budově, která dříve sloužila živočišné výrobě, zní jasně.
Autem Minor a vedle Škodou 1101 prohlídka začíná.
Osobně toto auto považuju za jedno z nejkrásnějších aut značky Škoda. V provedení kabriolet...elegance sama. Fotka je z muzea v Mladé Boleslavi.
Tak jasně felda to samý...o tom žádná.
Ostatně spousta škodovek této řady stále jezdí i v běžném provozu.
Podobné koráby v muzeu spatřit nelze, ty jsou mapovány v tomto fotoblogu
Muzeum má jiné zaměření, takový socialistický retro. Vystavený exponáty jsou vyrobeny v letech 1948-1989.
Třeba Warťas a Moskál.
Nebo Volha, rozhodně důstojnost a elegance ji nechybí.
Tato je focená při našich ukrajinských cestách v městě Chusť,
o pár hodin později už vyváděla se svatebčany ve středu města. Viz ukrajinská fotoreportáž.
No a pak si pamatujeme Traboše...řekněme...praktický vozy.
Oddělení žigulíků. Ještě stále jezdí po silnicích a nikoliv jako veteráni.
Dvanácettrojky jsou už spíše jen exponáty.
Mnoho vozů v hale na svoji slávu teprve čeká.
Ale mám i náklaďáky...tento stojí jen tak ve Žďáru nad Sázavou.
Když je velký vedro, stín vyhledává každý,
a tak šup zpátky na Křivoklát, virtuálně je to hned. Jen o pár kilometrů severozápadně, v obci Pavlíkov, je další motomuzeum, se specializací na unikáty. Jak praví slogan, to neni muzeum, ale klenotnice. Už jen poutač s ptačím hnízdem nelze minout.
Tak třeba motorka upletená z proutí
a nebo stroj s dieselovým motorem. Že je nastartovaný je trošku vidět, ale mnohem víc bylo slyšet,
ale žádný problém s ph, čerpací stanice je o patro níž.
Když jsou prostory silně omezený, je třeba dbát na úsporný umístění exponátů, zvláště když jich je hodně...Medvědi sedí na motorce, která skutečně ve známém filmu jezdila.
No a co třeba motorka objednaná přímo papežem pro vatikánskou gardu. Bylo jich vyrobeno 14 a historie kontraktu je dodnes záhadou. Stroj je to však excelentně noblesní. Smetanově bílá barva, místo chromování...zlacení, včetně výpletů kol.
Nebo ucelená sbírka Ogarů ve všech možných barvách.
Na některé stroje stačí jen nasednout.
Když je málo místa, fotit zvlášť jednotlivé exponáty nelze, ale i sestava je neméně zajímavá.
Jenže kdyby jen to...v podkroví je další expozice. Té zase vládne žena...Co má taky dělat, když chlap věčně někde rauzuje na motorce nebo montuje v dílně.
Ona celá expozice neni pouze o motorkách, ale v přízemí o všem možným. Zajímavý, co vše jsem poznával.
Lužná u Rakovníka je na dostřel. I s malou zastávkou jste tam za chvilku.
Jen málo tatínků neví o co zde kráčí. Mohlo by se zdát, že Němka zavazí v rozhledu, ale
stačí obchvat a za ní se skrývá Velký Bejček,
Všudybylka
a Ušatá.
A to ještě vykukuje Kačena
a rozpůlený Albatros. Tendr má jinde, jinak by se do rotundy nevešel.
Zvláště malý lokomotivy, jako Kafemlejnek, jsou děsně roztomilý a usměvavý.
To Čmelák je spíš starý bručoun.
Sergej? Ani nemluvím.
Velké lokotky jsou někdy zase moc důležitý, jako zde v čele vlaku Hrboun, který právě přivezl z Rakouska hosty na velkou železniční slávu do Břeclavi.
Než se však lokomotiva stane fešandou, je za tím mnoho a ještě víc práce.
Koukalo by se koukalo, ale cesta domů se odložit nedala, tak jsem alespoň zvolil tu nejlepší možnou přepravu,
abych si nemusel dávat pozor.
MEKNĚTE TÉMATICKY TAKY NA VETERÁNI NA ZELENÉ LOUCE
Jaromír Šiša
O tom, jak jsem s foťákem kroužil kolem komína,
což znamenalo nastavit na kružítku 50 km, zabodnout doprostřed kuchyně, ohraničit prostor, nasednout a vyrazit. I když demarkační čáru jsem občas malinko i přejel. Výprava je inspirována dobou, kdy
Jaromír Šiša
Auto moto veteráni všude možně i jinde.
Třeba pod střechou velkých prostorných i malých útulných muzeí. Nebo na všech možných srazech, případně je potkáváme jen tak v prostoru. Pro svoji krásu a eleganci je obdivujeme a s úctou k těm, kteří jim vdechli nový život.
Jaromír Šiša
Hřebečské důlní stezky, parádní cyklo i pěšo výlet.
Sjezdy jsou příjemné, kopce kořením cyklistiky, tak to vezmeme nahoru dolu a místama se u zajímavostí i zastavíme. To vše přísně po vyznačených trasách, ať nikam nezahučíme, oblast je totiž prošpikována štolami. Původně se zde
Jaromír Šiša
Přemysl Otakar I. a Zlatá bula sicilská, to k sobě ladí.
Přemysl Otakar I. je možná trochu zapomínaný Přemyslovec, byť jeho úsilím se narodila jedna z nejdůležitějších listin pro vývoj české státnosti. V roce 1158 byl na českého krále korunován Vladislav II. I když pouze
Jaromír Šiša
Reklamní hlášky, slovní hříčky a srandovní nápisy, které rozesmějí.
Syrová reklama je nudná, ale dá se nápaditě okořenit. Stejně tak životem tvořící hlouposti. Jinak bychom měli o jeden důvod k úsměvu míň. Naštěstí jsme humorem dobře zásobováni, však posuďte sami, co jsem posbíral během cestování.
Jaromír Šiša
Ruský plyn do českých kotlů.
Evropa správně pomáhá Ukrajině a zároveň nákupem ruského plynu financuje Putinovu agresi a sama zbrojí, aby se případné ruské agresi bránila. Živit válku na obě strany, to nevymyslíš. A my? V listopadu k nám z Ruska přicházelo
Jaromír Šiša
Zámek, skanzen lidové architektury a veteráni na jednom fleku.
Přerov nad Labem má něco přes tisíc obyvatel, ale výše uvedené tam turista všechno najde. Navíc na jednom fleku vedle sebe nebo naproti, do čehož lze zahrnout i restaurací na oběd. Které město se takto může chlubit?
Jaromír Šiša
Žďárské vrchy zdokumentované fotoreportáží.
Fotky lze nechat v reportáží jen tak plynout, bez obkecávání. Aspoň do půlky. Neni vždy nutné uvádět, kde se fotka narodila nebo dokonce udávat souřadnice, stačí jen napsat...viz nadpis...a blízké okolí k tomu.
Jaromír Šiša
Mám radlice v ponoru.
Význam nadpisu v brněnském hantecu docvakne i bez jeho znalosti. Stav mého chrupu přesně vyjadřuje také v současnosti frekventované slovo. Ano, mám zuby v dezolátním stavu. Nebo spíš byly, protože
Jaromír Šiša
Příběh nejdříve nešťastného a potom šťastného kocoura Karla.
Nad městem máme zahradu, kde se z čista jasna objevil kocour. Byl vykastrovaný a přítulný, a tak se zdálo, že se jenom zaběhl. Jenže ani další dny se obraz nezměnil a bližší pohled navíc prozradil, že má
Jaromír Šiša
Žďárské vrchy, celoročně ozdobené sochami.
Pohodlnou procházkou z tepla domova, nabízím vánoční nadílku soch. Všechny jsou parádní a na báječný poznávací a vyhledávací výlet jako stvořené. Jako prémii vám otevřou náruč Žďárské vrchy. Než ale vyrazíme, je třeba sdělit, že
Jaromír Šiša
Slavkov. Malinko slovem, hodně obrazem.
Vzpomínkové akce na Bitvu tří císařů se konaly 2.prosince. Přesně na den, kdy před 218 lety proběhla samotná bitva. I počasí bylo přibližně stejné. Velká bitevní ukázka se rozzuřila 12 km západně od Slavkova. Současně s tím
Jaromír Šiša
Jízda parním vláčkem s Mikulášem, andělem, čerty a vzpomínkou.
Pro děti to byla dvojnásobná atrakce. Kam se hrabe pendolíno, třeba s deseti Mikuláši. To přece nečudí, nesyčí, nevoní, necuká, nešpiní, nedrncá, má polstrované sedačky a nelze otevřít okna.
Jaromír Šiša
Kopce, doly, lesy, rybníky, Pičín a další zajímavosti.
Výlet to byl komplexní. Jezdili jsme v Příbrami a okolí, fárali pod zem a vystoupali na nejvyšší bod Brdů, a tím si zajistili dostatečné množství pozoruhodných zážitků a vzpomínek z různých nadmořských výšek.
Jaromír Šiša
Evropa v područí islámu.
Demografové a statistické modely říkají, že v roce 2100 může většina evropského obyvatelstva vyznávat proroka Mohammeda. Na půdě starého kontinentu se v rodinách průměrně rodí
Jaromír Šiša
Sukně žen, dokonalá zbraň na muže aneb genderově nevyvážený článek.
Můžeme se před volbami i po nich vzrušovat jakkoliv, ale už od dob, kdy o demokracii nikdo nic nevěděl, to pravé vzrušení číhá jinde. Ano, žena. Byla stvořena géniem pro potěšení mužských očí. Má sice jenom jednu zbraň,
Jaromír Šiša
O báječném srazu lokomotiv aneb elegance v kříšťálové podobě.
Stalo se tak v Dolní Lipce, v souvislosti 150 let od zprovoznění Moravské pohraniční dráhy z Dolní Lipky přes Hanušovice do Šternberka. Do místa oslav se sjely tři historické kouřící vlaky. Z České Třebové, Pardubic a Olomouce.
Jaromír Šiša
Dnes má svátek každý Jaromír, tedy i nešťastný kníže přemyslovský.
Ještě před knížetem pár obecných informací. Jméno má slovanský původ a sahá až k staročeskému „jaryj“ s významem bujný, silný a "mír", klidný. Něco jako klidná síla. Horoskop mu přisuzuje neodolatelný šarm s úspěchem u žen a také
Jaromír Šiša
O tom, jak jsem si žil na zámku Loučeň a coural po okolí.
Vyzkoušet si, jak se žilo v v podzámčí, by jistě bylo fajn, ale pohodlný život šlechty je lákavější. Pač to je samá hostina, taneček, procházka a někdy šíření osvícenských myšlenek.
Jaromír Šiša
Vstávej, obsadili nás Rusáci.
Těmito slovy mě zhruba touto dobou před 55 lety vzbudil otec. To už matka stála v sámošce frontu na všechno možné a bratrovi odebrali z vysílačky koncové elektronky, aby jako radioamatér nešířil dezinformace. I když oproti
předchozí | 1 2 3 4 5 6 7 ... | další |
- Počet článků 550
- Celková karma 38,02
- Průměrná čtenost 3809x