Žamberk, muzeum starých strojů a technologií, famózní záležitost.
zmíněného muzea, umístěného v areálu původní textilní továrny Vonwiller.
VŠECHNY FOTKA JSOU MOJE A KLIKACÍ, TO DÁ ROZUM
Začnu těžkou váhou. Kdo si parní válce pamatuje v akci?
Takhle se seřadily na startovní čáře na dnu otevřených dveří nebo spíš vrat, který se letos koná 20.5.
Plynule přejdu na další těžké váhy, jako jsou lokomotivy, samozřejmě parní. Ta vila vzadu...jak my jezdíme na dovolenou do Švýcarska, tak jeden z potomků původního majitele jezdil na dovolenou skoro do továrny.
Mašinky před akcí odpočívají,
a nabírají síly v podobě výroby páry.
Pak se seřadí, což není jen tak je otočit na ručně ovládané točně,
a pak vozí návštěvníky v areálu a
a kolem areálu.
Jezdí tu i vlaky nákladní.
Všechno se to tak nějak prolíná a tím vzniká rušný dopravní provoz.
Tato lokomotiva stojí před muzeem a na svoje lepší dny teprve čeká
a tato, ač se to nezdá, je skoro dětskou hračkou.
Když už jsme u těch hraček...
ale zůstaneme ještě chvilku venku.
Toto monstrum je ani nevím kolikaradličný pluh.
Stroj v pozadí nějak dojel na kraj pole a už se plužilo sem tam, pomocí navijáku. Věřte nebo ne, toto soustrojí pracovalo ještě v roce 1974 na slovenském Žitném ostrově.
Trošku elegance není na škodu,
a pár hadic taky ne.
Sentinel je parní nákladní auto. Jeho limitem nebylo ani tak uhlí, jako velká spotřeba vody.
Jednokolový motocykl. Replika zhotovená podle předlohy z roku 1894. Nádherná práce.
Tento pohon nás zavádí dovnitř a předznamenává
transmisi.
To je když jeden centrální stroj hlavní osou přes různé převody pohání řemenem spoustu ostatních,
což je v provozu úžasný pohled i zvuk, přesněji cvrkot, viz video na konci.
Ruční šlapací soustruh, představte si ten cit, co soustružník musel mít ohledně volby otáček.
Vyloženě ruční práce má svoji vysokou cenu.
Každý provoz tu má svého mistra.
Auta jsou vždy vděčným tématem muzeí. Zde stojí až v prvním patře. Tím je zajištěno, že jsou neukradnutelná.
Škoda 1101, auto, které mě vždy fascinovalo, až uhranulo, jen nevím proč.
Jestli jsem správně opisoval nápovědu, pak tohle je francouzský Talbot z roku 1949
a tohle produkce USA z poloviny 30 let minulého století Pears Arrow.
Závodní Bentley 1938, UK,
budíků má skoro jako na velínu elektrárny.
A řada dalších.
Nechybí ani bugatka.
No prostě tady mají všechny slavné světové značky,
a taky motorku, na které se ve své největší slávě naháněl Miki Volek holky.
Textilní stroje mají svoji vlastní expozici.
A co třeba mrknou do zákulisí. Patrně byste předpokládali sestavu NCN strojů. Nic takového. Poctivá ruční práce.
Kdyby se vám to moc nezdálo, tak vězte, že tu mají plno práce se zakázkami, které přinášejí do pokladny zajímavé částky. Například tohle je zakázka z Anbliena renovaci železničních dvojkolí.
Takhle to na soustruhu vypadá v praxi.
Když je třeba, vyrobí třeba loď.
Dělnická hospoda je zatím ve výstavbě,
ale kuchyň tu už mají a jistě
v ní budou časem vařit minimálně lidovky a určitě točit
pivo.
Transmise v pohybu v plné kráse.
tématický fotoblog ORLICKÉ HORY NA POHODU
Jaromír Šiša
O tom, jak jsem s foťákem kroužil kolem komína,
což znamenalo nastavit na kružítku 50 km, zabodnout doprostřed kuchyně, ohraničit prostor, nasednout a vyrazit. I když demarkační čáru jsem občas malinko i přejel. Výprava je inspirována dobou, kdy
Jaromír Šiša
Auto moto veteráni všude možně i jinde.
Třeba pod střechou velkých prostorných i malých útulných muzeí. Nebo na všech možných srazech, případně je potkáváme jen tak v prostoru. Pro svoji krásu a eleganci je obdivujeme a s úctou k těm, kteří jim vdechli nový život.
Jaromír Šiša
Hřebečské důlní stezky, parádní cyklo i pěšo výlet.
Sjezdy jsou příjemné, kopce kořením cyklistiky, tak to vezmeme nahoru dolu a místama se u zajímavostí i zastavíme. To vše přísně po vyznačených trasách, ať nikam nezahučíme, oblast je totiž prošpikována štolami. Původně se zde
Jaromír Šiša
Přemysl Otakar I. a Zlatá bula sicilská, to k sobě ladí.
Přemysl Otakar I. je možná trochu zapomínaný Přemyslovec, byť jeho úsilím se narodila jedna z nejdůležitějších listin pro vývoj české státnosti. V roce 1158 byl na českého krále korunován Vladislav II. I když pouze
Jaromír Šiša
Reklamní hlášky, slovní hříčky a srandovní nápisy, které rozesmějí.
Syrová reklama je nudná, ale dá se nápaditě okořenit. Stejně tak životem tvořící hlouposti. Jinak bychom měli o jeden důvod k úsměvu míň. Naštěstí jsme humorem dobře zásobováni, však posuďte sami, co jsem posbíral během cestování.
Další články autora |
Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl
Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...
Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný
Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...
Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování
Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...
Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci
Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...
Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce
Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...
Soud potrestá brutální útok na dívku, bodnutá do krku skončila v pytli v lese
Krajský soud v Plzni dnes vynese rozsudek nad devatenáctiletým Ukrajincem Viktorem Veselovským,...
Podezřelé nákupy zbraní se mají hlásit už od července, schvaluje vláda
Prodejci mají mít už od července povinnost hlásit podezřelé nákupy zbraní. Počítá s tím novela...
Nenávist vůči Ukrajincům, segregace Romů. Amnesty International kritizuje Česko
Ukrajinští uprchlíci se loni v Česku potýkali s nenávistnými projevy a diskriminací, pokračovala...
Místo do šrotu do opravny. Směrnice EU prodlouží záruku a zakážou „kazítka“
Premium Do budoucna by měla být oprava rozbitých a porouchaných domácích spotřebičů jednodušší. A stejně...
- Počet článků 550
- Celková karma 38,06
- Průměrná čtenost 3809x