Po Transsibiřské magistrále z Moskvy až k Bajkalu za pár minut, lze jen ve fotoreportáži.
řek našeho chápání vlak přemostil čtyři ruské veletoky. Známé rčení, zima jako na Sibiři, jsme rádi inovovali na teplo jako na Sibiři.
VŠECHNY FOTKY JSOU MOJE A KLIKACÍ
První část cesty byla letecká. Z Prahy do Moskvy, za necelé tři hodky. Následoval čas na prohlídku města za světla i
za tmy. Viz samostatná fotoreportáž z Moskvy zde.
Nultý kilometr Transsibiřské magistrály se tyčí na Jaroslavském nádraží,
ale náš nástupní plán velel nastoupit na Kazaňském.
První dojem báječný, nebydleli jsme si v dvoupatráku vůbec špatně, navíc
s dostatečným prostorem na procházky,
k ulehnutí a
s tělocvičnou na protažení.
Dopoledne nás z latergie vysvobodila Volha. Kdo doposud nechápal velikost Ruska a význam slova balšóje, v půlce mostu se mu rozsvítilo. Protřelý turista nás ale uzemnil slovy, nebuďte tak vyvalení, to jste ještě nebyli na Amazonce.
Když už jsem u mostů, v Rusku se stále ještě hlídají, ostatně jako všechno ostatní.
Nádraží Kazaň.
Opět jsme si počkali na večerní spoj, abychom malinko proběhli město.
Utrmáceni jsme zašli na jedno do tatarské lidovky. Samostatná fotoreportáž z Kazaně
Jekatěrinburg dalších cca 1000 km
Zde jsme pobyli den a noc, takže prohlídka byla malinko komplexnější.
S městem je spjat osud poslední carské rodiny, kterou tu v roce 1918 vyvraždili bolševici. Na tomto místě, kde teď stojí Chrám všech svatých na krvi, předvedli bolševici v plné nahotě, jak se spěje k světlým zítřkům.
Těla pak byla pohozena do bývalého lomu Ganina jama, kde byl postupně vybudován celý areál k jejich památce a uctívání.
Snad každé nádraží má vystavenou mašinku. Tahle je o to zajímavější v podobě našeho šestikoláku svého času v sovětském týmu.
Ale čmelák je stále v aktivní službě. Kdo umí azbuku, tak i zde je zřejmé od čeho má lokomotiva název.
Mašinky v Rusku postávají různě. Třeba v Jekatětinburgu v bytové zástavbě.
K tomu patří železniční muzeum s tématicky povedenými plastikami a neuvěřitelně ukecanou průvodkyní. Samostatná fotoreportáž z Jekatěrinburgu
Přejezd do Krasnojarsku trval den a dvě noci a 2500 km, tak byl čas koukat z okna. Sem tam nějaká ta břízka,
doplněná tajemně strašidelnou bažinou,
ale občas se mihlo i obydlí.
Základem všeho je na Sibiři dřevo na topení, tady budou muset do zimy trošku přitlačit. I když rčení zima jako na Sibiři tak úplně neplatí, my zažili příjemných 28 stupínků, samozřejmě nad nulou.
V blízkosti měst byly i zahrádkářské kolonie.
Mezi tím jsme různě zastavovali, a třeba v Omsku a obdivovali nádražáckou kreativitu a
byla zde i technická zastávka. To není jak u nás, že se tento úkon vykoná v konečné stanici v ústraní. Vlak plný cestujících, vzdálenosti které nechápeme, to se pak něco vyprodukuje.
Novosibisk osobní nádraží. Nákladní patří k největšímu v Rusku. Vpravo dole je ve skleníku vystavena vůbec první lokomotiva, co tu jezdila a kousek dál největší ruské železniční muzeum.
Krasnojarsk, předposlední průběžná zastávka.
K městu patří neodmyslitelně řeka Jenisej. Pro turisty má svoji vyhlídku
Město bylo založeno roku 1628 někde tady. To u nás už jsme měli pár let po Bílé Hoře. Dnes je střed zcela přebudován. Samostatná fotoreportáž Krasnojarsk zde.
Tak nasedat, jede se dál. Na cestě do Irkutsku jsme si ale trošku pohoršili v komfortu. Mašina a vozy na pohled beze změny,
ale uvnitř už to nebylo úplně top.
Ale co bychom si stěžovali, někteří na tom byli ještě hůř.
Nakonec pozoruhodný ohřívač vody na čaj nebo kafe jsme měli a rum taky, tak co.
I na občasný pohled z okna zbyl čas.
Třeba sem tam na nějakou břízku
Irkutsk, konečná.
Život města na řece Angaře, jediného odtoku Bajkalu, neíi už tolik upnutý, jako ve městech předešlých. Třeba obchodně kulturní centrum působilo sympaticky, i když současně trošku i kýčovitě, ale hlavně když se dalo koupit točený.
stavbou, která nás nejvíce zaujala byl chrám, i když z našeho pohledu taky trošku jakoby kýč. Samostatná fotoreportáž z Irkutska
Stanice Bajkal
velkou atrakcí je tu Krugobajkalka. Trošku statistiky pro představu neuškodí. Délka 90 km, 57 tunelů, 248 mostů a viaduktů, 298 opěrných stěn.
Kroutí se podél pobřeží
a některé zastávky jsou natolik krátké, že musí lokomotiva zastavit v tunelu, aby cestující mohli vystoupit.
Vlak měl pravidelné zastávky na zvláště atraktivních místech
Turista tu má k domorodcům blízko. Může zajít na samotu
do soukromí
vesnice
a k radosti domorodých prodejců ji zaplavit.
A při návratu třeba zase potkat mašinku.
Hlavním dopravním prostředkem je tu ale loď.
Někteří disciplinovaní turisté, kterých bylo úplně nejvíc, se na Krugobajkalku přijeli jen vyfotit, pokud možno v nějaké zajímavé pozici a někteří dokonce z vlaku ani nevyšli.
vlastně jich bylo kromě nás šestnácti z Česka úplně celý vlak, čemuž odpovídaly i vlakové informace.
Konečná stanice Sluďjanka. Nádražní budova je mramoru. Někteří, vlastně skoro všichni se sem přijeli především vyfotit. Samostatná fotoreportáž z Bajkalu
Jak jsme to cestovatelské martýrium mohli přežít? Tak především to chtělo pestrou stravu
a pro jistotu trošku medvědího podkožního tuku v tekutém stavu. I když nám nebylo jasně, kde se uprostřed Sibiře dal koupit moravske medved, bez diakritiky.
přečtěte si o VÝROČÍ JIŘÍHO Z PODĚBRAD
Jaromír Šiša
Jsem důchodce a nemám věčně na nic čas.
V různých obměnách často slýchané a na první pohled nelogická hláška, má velice jednoduché vysvětlení. Důchodci totiž zahodili
Jaromír Šiša
O tom, jak jsem s foťákem kroužil kolem komína,
což znamenalo nastavit na kružítku 50 km, zabodnout doprostřed kuchyně, ohraničit prostor, nasednout a vyrazit. I když demarkační čáru jsem občas malinko i přejel. Výprava je inspirována dobou, kdy
Jaromír Šiša
Auto moto veteráni všude možně i jinde.
Třeba pod střechou velkých prostorných i malých útulných muzeí. Nebo na všech možných srazech, případně je potkáváme jen tak v prostoru. Pro svoji krásu a eleganci je obdivujeme a s úctou k těm, kteří jim vdechli nový život.
Jaromír Šiša
Hřebečské důlní stezky, parádní cyklo i pěšo výlet.
Sjezdy jsou příjemné, kopce kořením cyklistiky, tak to vezmeme nahoru dolu a místama se u zajímavostí i zastavíme. To vše přísně po vyznačených trasách, ať nikam nezahučíme, oblast je totiž prošpikována štolami. Původně se zde
Jaromír Šiša
Přemysl Otakar I. a Zlatá bula sicilská, to k sobě ladí.
Přemysl Otakar I. je možná trochu zapomínaný Přemyslovec, byť jeho úsilím se narodila jedna z nejdůležitějších listin pro vývoj české státnosti. V roce 1158 byl na českého krále korunován Vladislav II. I když pouze
Další články autora |
Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl
Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...
Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný
Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...
Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici
Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...
Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování
Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...
Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci
Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...
Architektonickou cenu EU získal univerzitní pavilon, blízko byla i ostravská galerie
Studijní pavilon Technické univerzity v německém Braunschweigu se stal vítězem prestižní...
Lidovci navrhli zvýšit slevy na dani na děti, stát to má přes 8 miliard ročně
Zvýšení slev na dani na děti navrhuje KDU-ČSL a hodlá to prosazovat v jednáních s koaličními...
Prezident má absolutní imunitu. Trump zaměstnal Nejvyšší soud, věří v průtahy
Většina členů amerického Nejvyššího soudu se ve čtvrtek zdála být skeptická k argumentu...
Zatkněte propalestinské levicové fašisty, vyzývá demokratický kongresman
Demokratický kongresman Adam Smith označil propalestinské demonstranty za „levicové fašisty“ a...
Instalatér do Německa
Arcon Personalservice GmbH
nabízený plat:
75 260 - 90 320 Kč
- Počet článků 551
- Celková karma 38,47
- Průměrná čtenost 3802x