Přes koleje se na červenou prostě nejezdí!!
zavřely na přejezdu závory. Řidič v klidu vystoupil a šel nahlásit poruchu přejezdu. Mezi tím smetl soupravu vlak. Naštěstí bez následku na zdraví a životech. Materiální škody pak nejsou relevantní.
Pokud strojvedoucí projede návěstidlo v poloze Stůj, tady červenou, byť třeba jen o metr, je suspendován nebo jak my nádražáci říkáme, sundán. Přijde o licenci a má před sebou nové zkoušky na lokomotivní řidičák. Pokud by to mělo platit také pro silniční provoz....
Přejezdové zabezpečovacího zařízení se aktivuje uzavřením okruhu ze všech směrů příjezdu vlaku. Spínačem může být náprava, která v daném místě propojí obě kolejnice, což je jeden ze způsobů. Nastavení se odvíjí především od traťové rychlosti a délky přejezdu. V tomto případě se jednalo o 45 sekund. Po tuto dobu blikající červená světla umožní i chodci včas opustit přejezd a znalým místních poměrů...to "ještě přejet". Říká se tomu vyklízecí čas. To, že bliká stále červená a závory jdou nahoru ještě neznamená, že během chvilky je "nespustí" vlak jedoucí z opačného směru. Pak už jde vše ráz naráz, závory spadnou a za pár sekund projíždí vlak. Často se vyřítí z oblouku, jak se na železnici říká zatáčkám. Uzavřený řidič pak má na řešení jen minimum času a v krizových situacích děláme většinou ta nejhorší opatření. Přesto se domnívám, že následky mohly být ještě tragičtější, pokud by Pendolino vypadlo, tedy nezůstalo na kolejích.
Když to jde, je nejlepší krizovým situacím předcházet, což šlo tím nejjednodušším způsobem. Místo toho fatálně selhal nezodpovědný člověk, který chtěl ušetřit patrně mýtné a určitě čas. Nebyl zdaleka jediný, kdo červenou nerespektoval, jen ucho se už utrhlo. V roce 1990 na stejném přejezdu došlo ke střetu vlaku se stavebním strojem. Tehdy zemřel jeden člověk. Jako výstraha to bylo málo.
Strojvedoucí dlouho dobu kritizují tento přejezd, jako jeden z nejnebezpečnějších, ale stížnosti se patrně nedostaly dál, než na lampárnu. Nevím jak smysluplněji využít část peněz z Operačního programu Doprava. Jednou pro vždy je nejlepším řešením mimoúrovňový přejezd a při znalosti místních poměrů...snad do té doby...alespoň občas hlídkující auto policajtů by nějaký smysl mělo. Konečné řešení je ale na řidiči a žádná směrnice nehovoří o tom, že se někdy může jezdit na červenou.
Tragický paradoxním řízením osudu je, že jen nedaleko na tomto prokletém úseku tratě 8. srpna roku 2008 zemřelo osm lidí při srážce vlaku EC 108 se zříceným nadjezdem, který právě úrovňová křížení zásadně řeší...Konečným článkem selhání byl opět člověk.
Zásadní je, že strojvedoucí Pendolina neštěstí zabránit nemohl, kdežto řidič kamionu ano. Dalším tragickým řízením osudu pak zůstává, že stejný strojvedoucí byl před časem odměněn, protože zabránil střetu na jiném přejezdu.
No pokud budete přecejen někdy hloupě nedočkaví, tak vězte, že závory jsou z měkkého dřeva. Ani karoserii Vám moc nepomačkají. A potom? Výpravčí zaznamená narušení železničního provozu a udělá potřebná opatření. A když se ještě podaří zastavit všechny vlaky, tak si to jen zaplatíte. Myslím, že v konečném účtování je to velice přijatelná cena.
O železnici mnohem veseleji ve fotoreportáži Lokomotivy a mašinky
Jaromír Šiša
Jsem důchodce a nemám věčně na nic čas.
V různých obměnách často slýchané a na první pohled nelogická hláška, má velice jednoduché vysvětlení. Důchodci totiž zahodili
Jaromír Šiša
O tom, jak jsem s foťákem kroužil kolem komína,
což znamenalo nastavit na kružítku 50 km, zabodnout doprostřed kuchyně, ohraničit prostor, nasednout a vyrazit. I když demarkační čáru jsem občas malinko i přejel. Výprava je inspirována dobou, kdy
Jaromír Šiša
Auto moto veteráni všude možně i jinde.
Třeba pod střechou velkých prostorných i malých útulných muzeí. Nebo na všech možných srazech, případně je potkáváme jen tak v prostoru. Pro svoji krásu a eleganci je obdivujeme a s úctou k těm, kteří jim vdechli nový život.
Jaromír Šiša
Hřebečské důlní stezky, parádní cyklo i pěšo výlet.
Sjezdy jsou příjemné, kopce kořením cyklistiky, tak to vezmeme nahoru dolu a místama se u zajímavostí i zastavíme. To vše přísně po vyznačených trasách, ať nikam nezahučíme, oblast je totiž prošpikována štolami. Původně se zde
Jaromír Šiša
Přemysl Otakar I. a Zlatá bula sicilská, to k sobě ladí.
Přemysl Otakar I. je možná trochu zapomínaný Přemyslovec, byť jeho úsilím se narodila jedna z nejdůležitějších listin pro vývoj české státnosti. V roce 1158 byl na českého krále korunován Vladislav II. I když pouze
Další články autora |
Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl
Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...
Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici
Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...
Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování
Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...
Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci
Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...
Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce
Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...
„Smrt režimu.“ Za nápis si má nezletilá ruská studentka odpykat 3,5 roku
Ruský vojenský soud odsoudil žákyni desáté třídy, sedmnáctiletou Ljubov Lizunovovou ke 3,5 roku...
Zavolíme! Kandidáti do eurovoleb se utkají v debatě vysílané i studentům škol
Šest kandidátů pro volby do Evropského parlamentu přijalo účast v debatě Zavolíme!, která bude...
Další případ zpožděné dodávky zbraní. Česká firma se soudí na Ukrajině
Premium Vztahy mezi Českem a Ukrajinou nejsou vždycky idylické. Svědčí o tom soudní spor, na který narazila...
Světlušky mění válčení ve městech. Nové drony snížily počet padlých Izraelců
Premium Jen několik decimetrů velký přístroj může znamenat revoluci městské války: minivrtulník, který...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!
- Počet článků 551
- Celková karma 38,49
- Průměrná čtenost 3802x