Jaromír Šiša

Na fejsbůku ničemu nerozumím a nedá se to změnit.

7. 11. 2014 19:06:29
Tato vymoženost nabízí nám pomalejším ideální příležitost zblbnout. Když mi kamarád přinesl první počítač, prozíravě pravil. Nesnaž se nikdy pochopit, jak to funguje. Od té doby se věnuju pouze srozumitelnějším tématům. Třeba pochopit mikro a makro vesmír. Že je kvark částice, která rychlostí světla proletí zeměkoulí, na tom neni nic k nepochopení, stejně jakože černá díra otáčí pravosměrné molekuly doleva.

Kdyby technická revoluce skončila přihlášením na email a blog, vyčerpala pro mě potřebný potenciál. Jenže zkuste zastavit jakoukoliv revoluci, i když se na konci každé sčítají mrtvoly. Drobné úpravy, jako je spouštění videí, či prezentací pokroku ještě toleruju, ale co mi přinesl fejsbůk je likvidace osobnosti a sebevědomí.

Jasně, nikdo mě k registraci nenutil, ale zmíněný kamarád se naivně domníval, že v obsluze činím uživatelské pokroky, a tak mně nakukal, že prý moje výplody najde víc čtenářů. Od té doby posílám odkazy nevím komu a mnozí adresáti zase neví proč. Přesto jsme přátelé. Však jsem si je taky poctivě naklikal a byl následně zodpovědně potvrzen. Jo a prý si najdu spoustu další nových přátel a za pár let bych mohl znát půl světa a celý Česko. Naplnění tohoto slova však odporuje mým konzervativním návykům. S přáteli jezdím na kole, chodím na pivo a tam pomlouváme jiné přátele. Podstatné ale je, že si vidíme do očí, což má velkou výhodu. Podle mimiky se snadno pozná, jak která věta je myšlena. Když nejsem zrovna přítomný, role se jen malinko prohodí.

FCB je něco jako komunikovat s lidmi, kdy každý sedí v jiné hospodě. Scházet se osobně je překonané, stačí vytáhnout placku. Ani převrhnutí piva neni problém, mnohé jsou už pivotěsné. Jenže převrhnout cokoliv mezi přísedící je mnohem větší sranda. Ostatně i kdybych přístroj a systém ovládal bravurně, bez brejlí mi je stejně...jak by to asi řekl Zeman.

Konzervaci...a to v lepším případě...bývalých zvyklostí, jako poslat si k Vánocům pohlednici, napsat dopis vlastní rukou s kaňkou na konci, zvládá fejsbůk dokonale. Pohlednici nahradila ememeska, esemeska zase korespoňdák. Že je občas nedůstojně odeslaná z míst kde je deska? Nevadí, k odběru neodkladných blbin se dá přihlásit kdekoliv. Vše je pak vyřízeno tak nějak centrálně.

Možnosti jsou nekonečné, a tak nemám problém poslat všem žádost o revizi topení na jakousi zeď nebo pozvat na připravenou oslavu jediného přítele. Vést důvěrnější rozhovor? Tak to už vůbec, to můžu rovnou psát hned do blogu s rizikem pokušení umístit důvěrnosti do zaujálů.

Přesto jsem společnosti velice platný a do dnešní doby se hodím...jako odstrašující případ. Už před komunikační revolucí se říkalo...jestli se nebudeš učit, zůstaneš blbej jako sousedovic kluk.

Dále nabízím fotreportáž z Orlických hor a článek O šedesátiletých

Autor: Jaromír Šiša | karma: 36.38 | přečteno: 1547 ×
Poslední články autora