Baťův kanál, řeka Morava a vinohrady. Kolo, loď, foťák a málem i

7. 07. 2011 9:06:03
letadlo. Dokonalý soulad. Netřeba být pachatelem i spořádaný občan se může vracet. Cyklista je trošičku i vodák a letec, a tak zážitky z druhé návštěvy oblíbených míst byly komplexní. Neni však jen kanál a řeka. Po dobu nezbytně nutnou jsme vyloučili nejlepší iontový nápoj a naše cesta vedla podél vinných sklípků. Kořením cyklistiky jsou kopce. Výšlápnutí do nedalekých Chřibů přesně zapadlo do naší filosofie...nadávat po každém hrbu. A jak jsme mimojiné poznali, že se nacházíme na území Moravy? Při drobném střetu na přechodu se mi dostalo slov...sorry strýcu. V Čechách by to vypadalo asi takto...co blbneš vole.

Do pedálů jsme nastoupili u Záhlinických rybníků nedaleko Kroměříže

a pokračovali podél řeky Moravy.

Ne vždy však turistům ukáže vlídnou tvář,

zaradovala by se snad jedině vysloužilá Kaplanova turbína.

V Hranicích na Moravě už ale byla elegantní dámou.

Baťův kanál byl v pohodě od začátku do konce.

Počet turistů vzrůstá. Je třeba myslet i na další generace a koryto malinko prohrábnout.

Jízdou jsme se kochali

a na okamžik zastavili pouze mimořádně u nezapomenutelných panoramat.

Druhá fáze.

Blatnice pod Svatým Antonínkem. Byli jsme však na Moravě a nenavštívit vinné sklípky by se rovnalo zločinu.

Před tím jsme však před kaplí svatého Antonínka absolvovali křest slivovicí,

o čemž je veden zápis pod dohledem autority nejvyšší.

Staré Město u Uherského Hradiště. Nenavštívit bonzai muzeum Isabelia by bylo stejným zločinem.

Napajedla. Hlad přiměje kolaře i na delší zastavení. Jídelní lístek byl neodolatelný a

dorazili snad všichni.

Kunovice. K létání má každý cyklista blízký a kladný vztah. V leteckém muzeu lze spatřit mnoho unikátů, jako například tento fotogrametrický. speciál IL14 FG, který se používal k mapovaní České republiky. Neni bez zajímavosti, že byl osazen motory AŠ 82

Někteří členové týmu byli poněkud pomalejší a snad proto odmítali publicitu. Tohoto odpadlíka se mi podařilo vyfotit v plné jízdě až po deseti minutách polehávání na asfaltu.

Někdy však zklame technika, těžko uvěřit, že jedno kolo lze píchnout na 500 metrech 3x i po mikroskopickém prozkoumání pláště, ale pro cyklistu je vodní přeprava spřátelenou disciplínou.

Některá místa byla pro nepozorné kritická. I když snímek napovídá jinak, k úrazu nedošlo, ale bylo to jen tak tak. Jak říkal motocyklový závodník František Šťastný...bylo tam tak málo místa, že by protáhl jedině pohlednici...ale bez známky.

Jiná nebezpečí však ani nezkušenější vodák ovlivnit nemůže. Doufat však ano.

Povšimněte si v hnizdě dobře maskovanou hlavu nedospělého samce kajmana královského.

Na opuštěném ostrově jsme se učili základním dovednostem jak přežít.

Na každé výpravě nás provází pravěk. Snad symbolický součet našich odsloužených let na kole. V tomto případě Platecarpus Tympaniticus.

Ti největší predátoři však byli dobře odděleni od civilizace.

Vyhlášený ranč Bunč neleží zrovna na břehu řeky, a tak bylo třeba zdolávat i výživná stoupání. Za odměnu nám usmažili sýr, byl excelentní.

V Ostrožské Lhotě nás potěšila nabídka místní vyhlášené cukrárny. Naše předky z Pardubického kraje víno zcela nepohltilo a svůj krajový nápoj přenášeli z generace na generaci až do dnešní doby. Recept je chráněn ještě více než návod na výrobu coca coly a na Moravě je k dostání pouze v této cukrárně.

Navštívili jsme také Velehrad a zdá se, že i tudy jednou povede Baťův kanál.

Uherské Hradiště. Synagoga a v současné době knihovna Bedřicha Beneše Buchlovana.

Uherské Hradiště. Symbióza nápadité archtektury a vzorného majitele je dokonalost sama.

Staré Město u Uherského Hradiště. Ne každá architektura nás oslovila, některá spíše ohromila, jako tato rozestavěná stavba kostela..

Staré Město u Uherského Hradiště. Při posledních záplavách se utrhla vládní loď a uvázla na břehu. Vzhledem k nedostatku peněz ve státní pokladně nebyl ještě učiněn pokus o její vyproštění, a tak jsou vládní činileté nuceni Karibik křižovat pouze v novodobých jachtách. Vlajka na předním stěžni k nim dokonale sedí.

Na závěr snad ještě fotoseznam všech potřeb, které nás bezpečně dovedly až k cíli.

fotky jsou opět dílem všech zúčastněných fotografů, text velitel

Autor: Jaromír Šiša | čtvrtek 7.7.2011 9:06 | karma článku: 36.56 | přečteno: 2948x

Jaromír Šiša

Rozkvetlý zámek v Jaroměřicích nad Rokytnou a zastavení v Třebíči.

Zámek v Jaroměřicích nad Rokytnou ohromí na první pohled nejenom rozlohou. Třebíč neni jen noclehárna pro zaměstnance z nedaleké jaderné elektrárny v Dukovanech. Další dlouhé komentáře jsou zbytečné, oba příběhy tím nijak neutrpí.

20.9.2017 v 9:12 | Karma článku: 32.30 | Přečteno: 543 | Diskuse

Jaromír Šiša

Pohledy z nížky i výšky na tu naši promoklou svitavskou pouť.

Poznámka skvělého Josefa Kemra ve filmu Na samotě u lesa nejlépe vyjádřila pouťové počasí. Pro ty kteří film neviděli výrok uvedu...prší a prší. Počasí si nevybíráme, buď nám je a nebo neni dopřáno.

5.9.2017 v 10:08 | Karma článku: 38.28 | Přečteno: 1285 | Diskuse

Jaromír Šiša

V hlavní roli koně, kočáry a mistři opratí.

V počítačové době je poučné seznámit se s řemesly, která se mohou zdát zapomenuta. Díky české šikovnosti tomu tak neni. Jen na výrobu kočáru je jich třeba devět a možná i víc,což dokumentovala akce Josefkol 2017,

29.8.2017 v 9:10 | Karma článku: 37.53 | Přečteno: 959 | Diskuse

Jaromír Šiša

Cesta a zastavení útrpného a hrdelního práva. Hříchy ani staletí nezměnila.

K tomu se třeba přenést se do středověku a Tišnova. Nad městem tu našli základy šibenice a s nápadem byla cesta na světě. Mučení nemohl vydržet nikdo a když ano, pak jen čarodějnice a čaroděj, takže to vyšlo nastejno.

7.8.2017 v 11:18 | Karma článku: 39.55 | Přečteno: 1384 | Diskuse

Vladimír Hauk

Po schodech do nebe na nejnebezpečnější stezku světa

Dlážděná cesta - schody - cesta - plošina - delší schody - plošina - ještě delší schody - velkoplošná obrazovka - schody - plošinka - dlouhé schody - prudké schody - strmé schody - nekonečné schody - téměř kolmé schody - vrchol

20.9.2017 v 8:55 | Karma článku: 25.03 | Přečteno: 875 | Diskuse

Ervín Dostálek

Za "Perlou Sibiře" - na Bajkal 10:V BARGUZINU vycpané hlavy losů a též "báťuška" STALIN

"Tady to bylo, tady přebrodili řeku Barguzin", říkám si ráno při četbě knihy "Dlouhá cesta", dle níž natočen film "Útěk ze Sibiře" o utečencích ze sibiřského gulagu. "A my jsme teď tady, svobodní, i když ženatí, není to nádherné?"

20.9.2017 v 7:55 | Karma článku: 10.71 | Přečteno: 179 | Diskuse

Ervín Dostálek

Za "Perlou Sibiře" - na Bajkal 9:"V létě vozím turisty,v zimě basy s vodkou",říká JUDR Č.

Po devítihodinové plavbě na škuneru Volnyj napříč Bajkalem se při ústí velké řeky Barguzin ubytováváme u pohostinné rodiny Černovových, dostáváme masívní večeři a s chutí vstupujeme do očistné ruské baně i s březovými metličkami.

19.9.2017 v 7:38 | Karma článku: 9.03 | Přečteno: 235 | Diskuse

Klára Hájek Velinská

Pohoda a relax v krásných saunách

Tyto lázně a sauny jsme navštívili náhodou při cestě naším karavanem z Erdingu. Měli jsme den volna a rozhodli se nepospíchat domů a prodloužit si tak náš saunovací výjezd poznáním dalších termálních lázní.

18.9.2017 v 13:58 | Karma článku: 5.84 | Přečteno: 283 | Diskuse

Lubomír Stejskal

Vzpomínky na Afriku

Seděl jsem na plážovém baru a uslyšel ruštinu. Což ještě neznamenalo, že by ten turista musel být z Ruska. A právě to mě zajímalo. Do Egypta se přece přímo z Ruska nelétá.

18.9.2017 v 8:00 | Karma článku: 20.80 | Přečteno: 595 | Diskuse

61 let ve volných chvilkách pro vlastní potěšení cestující, fotící a píšící.